hallå hallå

fredag 7 december 2007

HALLÅ HALLÅ I STUGAN

vad söt linus är
fredagen är här
HALLELUJAH
livet leker
när helgen dig smeker
HALLELUJAH
limpiz är en katt
han har fått fnatt
HALLELUJAH
ikväll är det idolfinal
och tuppen marie gal
HALLELUJAH
amanda måste vinna
annars tänker jag från denna jord försvinna
HALLELUJAH
daniel skulle ha varit kvar
men på han dom spar
HALLELUJAH
nu är denna dikten över
och jag förtrollande dig söver
HALLELUJAH

en liten fredagsdikt såhär på en fredag! och det är inte vilken fredag som helst... utan det är IDOLFINAL = största kvällen någonsin för linus = tråkigt liv

picasso ska få måla mitt arsle medan amanda sjunger så maries fläsk dallrar, what a view!

jaja... nog om tHe mOZt iMPÅÅÅRTANt tHINg in lIFe. aaah, jag har inte så roligt liv mina vänner :')

idag tänkte jag att jag skulle berätta lite om mina små gullefjun som jag inte kan leva utan! dom förgyller mina unkla skoldagar, berömmer mig inför deras vänner och är allmänt... farmor- och farfariga!! jaaa! min farmor och farfar förgyller my days in skool! när jag går genom stan till bussen sitter alltid de små liven inne på china med sina pansis-kompisar... och äVRy sINGle tAJm jag går förbi och vinkar stannar jag upp, ler, och drar världens posé! speciellt dagen då jag hade portfölj, då stog jag nog utanför fönstret i fem minuter. bara för att låta dom beundra mig. min charm, min stil och hela mig! strax innan jag går förbi där, drar jag alltid upp byxorna lite extra (JAG KAN JU RÅKA HA HÄNG?!!), drar handen genom håret (DET KAN JU SE OKAMMAT UT?!!) och rättar till jackan! jag förbereder mig som om det vore min sista dag i livet, det är ju viktigt att ha bra rykte hos gamlingarna. jag älskar deras reaktionsförmåga!! först gubben som sitter till vänster, han ser alltid ut att ha så tråkigt och tittar alltid ut genom fönstret, och sen farmor :') hon kollar lite, märker att det är jag och puttar till farfar med världens största leende och säger nåt i stil med "hehe, kolla, det är linus!!!" och pekar med sina späda händer. farfar, kollar en stund så att han verkligen är säker på att det är jag, pekar med sina bastanta händer för att sedan le och övergå till en riktig kungavinkning! och gubbarna som sitter vid samma bord blir helt till sig! dom bara känner att dom måste vinka och vinkar till mig ända tills jag går därifrån! så när jag står där i fem minuter (nöjd över att jag har farfar-aktig stil just denna dag) får de stackarna träningsvärk! glad och nöjd över livet och min prestation för dagen kilar jag raskt vidare och känner mig som en stjärna. som den stjärna jag faktiskt är!
HALLELUJAH

1 kommentarer:

Anonym sa...

Haha linus i love so much! :D