Vardagslivet

tisdag 30 september 2008

Hey alla!

Dagarna flyter på här i Spanien och man har liksom kommit in i alla rutiner nu. Just därför känns inläggena lite enformiga. Allt är vardagsliv nu. Med fester då, hehe... På torsdag börjar las fiestas i El Altet (där Las Paellas var). Dock är det endast mellan 20.00-24.00 på torsdag. Det är ju skola på fredag. På torsdag ska alla klä ut sig. Vi killar ska vara gladiatorer och tjejerna Pippi Långstrump. Dock skulle vi göra kläderna idag och de har inte hämtat mig så får väl se.

Igår var jag ute och sprang med några kompisar. Vi ska ut och springa ikväll också! Det är bra det. För de som undrar om jag tänkt börja spela fotboll här så vet jag inte riktigt. Ska gå och kolla på någon träning framöver. Känner inte att jag har någon brådska med det, kan vara bra att träna upp kondisen innan genom att springa! Hehehe, den är ju inte på topp just nu.

Jag är lite utav en spanjor nu. Jag fryser titt som tätt fast att det egentligen är varmt. Tar gärna på mig en långärmad tröja. Haha. Knäppt det när det är värsta sommaren, dvs. varmare än hemma i Sverige.

Diskuterar lite titt som tätt med min mamma här. Hon påstår att svenskan är så mycket svårare än spanskan för vi uttalar inte orden som de skrivs. Hon vill inte förstå att vi inte uttalar bokstäverna likadant som de här i Spanien. Hon tror "j", "x" och allt uttalas likadant som här och att vi säger annorlunda än vad det står. Haha.

Helgen den 22-23 ska jag till Madrid för att träffa de andra som är i Spanien med IPK (Internationella programkontoret). Ska bli skitroligt! Det är ett möte som IPK anordnar. Ska nog åka ner några dagar tidigare och vara med Evelina och Sara (studerar också i Spanien). Se hur deras skola fungerar, hur staden är osv. Kan vara roligt!

Idag pratade jag och Marisabel (smeknamn på värdmamman) om julen. Då när jag sa att mina föräldrar skulle komma sa hon att de kunde bo här. Så mis padres! Gratis boende om ni vill. Hehe. Nu vet ni det i alla fall.

Just nu kollar jag på Madrid mot Zenit med Aitor. Men nu är det dags att byta om till träningskläder.
Hasta luego!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar dina inlägg och att du uppdaterar så ofta! Keep it up :) sedan verkar det ju som att du stormtrivs med. Kanoners vännen!

Anonym sa...

vet du limpan nu har jag läst igenom alla dina inlägg..även de som var omänskligt långa ;)
är avundjuk på värmen kan jag säga. står själv i affären och kollar ut på ösregn.. har regnat i två dagar nu :( jaja ska rälna kassan nu så jag får gå hem nån gång. saknar dig! /andrea

Anonym sa...

Hej 10: ggn gillt att nå dig via internet. Hoppas allt ff är bra, Mo.

Anonym sa...

skön text men jag vill ha mera bilder :D hoppas du hare bra iaf!