Nya träningsvanor, gammalt internet

måndag 6 oktober 2008

DETTA INLÄGG SKREVS 2008-10-02 MEN PUBLICERADES SENARE
Hola!

Vårat internet har pajjat, IGEN. Inte så ovanligt. Fattar inte vad som är felet. Taskig leverantör eller något, haha.

Igår var jag ute och sprang. Jag sprang själv så det blev ett lite högre tempo än då jag springer med kompisarna. Det var riktigt jobbigt. Ni vet när man kliver ut från ett flygplan utomlands? Liksom det är som att ”gå in i en vägg” då man möter hetluften. Så är det ju här, hela tiden. Med det vill jag säga att det är inte lika lätt att träna utomhus. Dock har jag sprungit varenda dag hela denna vecka! Rätt så nöjd över mig själv faktiskt.

Appropå träna. Man ska väl ta seden dit man kommer va? Själv har jag påbörjat en danskurs, Salsa, Cha-cha osv. Haha! Det kunde ni inte tro va. Det är en killkompis och hans mamma som är lärare. Igår kollade jag mest på, för att se om jag vill börja. Ska testa en månad sedan får jag se. Det var faktiskt roligt när jag testade. Vi är inne på typ en bar och dansar. Det är blandade åldrar där. Jag har cirka 7 kompisar som går kursen, sedan är det någon som är i 25-30-års åldern, någon som är i mammaåldern och någon tant! Lektionerna är på onsdagar 21 och på fredagar 23.

Idag är det ju fest i El Altet, men jag valde att inte gå. Imorgon är det ju skola och jag känner att jag inte skulle orka upp imorgon om jag skulle dit idag. Istället ska jag ut och springa med kompisarna! Kan behövas efter muffinsarna jag åt till kaffet idag. Mmm… Men ska ut på lördag istället. Och på söndag är ju bjuden på Paella hos Paloma (hon som åt på Berga). Då ska nämligen Sanna Blixt hit (en kompis som var här ifjol) och jag ska få vara med. Ska blir roligt!

Idag på skolan så hade vi Historia. Med risk för upprepning, men måste bara kläcka ur mig det hära… Ramona kom lite mer än 5 minuter försent så öppnar hon dörren, alla går in och sätter sig OCH så börjar hon… ”Jag är så trött på att det alltid tar 5 minuter innan vi kan börja för att ni bla bla bla”. Förstår ni hur dum i huvudet man är om man kommer mer än 5 minuter sent som lärare och börjar skrika på eleverna? Hennes uppläxning tog 10 minuter av lektionen. Om det är något som tar tid av lektionerna så är det hennes utskällningar. Buuu… Jag ryser bara jag tänker på na. Kan helt ärligt säga att ALLA lärare jag någonsin haft var/är bättre än henne. Och kompisar! Tänk då alla vi lärare vi haft… Det är alltså inte nådigt.

Tror inte jag har berättat det, men flygplatsen ligger ju väldigt nära så när man är på skolan, hemma, ja… överallt, så hör man när flyg lyfter och landar. Jag har slutat lagt märke till det nu. På lektionerna här är det jättevanligt att snyta sig. Jag vet inte om alla är förkylda eller om man bara snyter sig för snytandes skull. Haha… Sedan stoppar man ner snorpappret i fickan. Kan säga att jag sänkt min standard på renlighet miljarder snäpp. Haha. Ändå kallar Aitor mig ibland för ”pijo” dvs. typ snobb.

Hallå? Jag har inte fått något brev ännu? Jaja, ni kanske har glömt min adress, så här kommer den igen:

Familia Campos Céspedes (Linus Berg)
Avenida Ronda Norte N° 134-3°G
Torrellano (Alicante)
Spanien/España

Just ja! Igår när jag gick hem ifrån skolan så var jag på lite dåligt humör. Vet inte riktigt varför, hade bara en dålig dag. Då mötte jag en gubbe som delade ut typ telefonkataloger som frågade om jag visste vilken gata vi var på, och då kunde jag svara honom. Han gjorde att resten av min dag blev bra! Blev så nöjd då jag visste var vi var. Liksom det vet jag ju knappt i Sundsvall, hehehe… Nej då, men att jag kunde förstå och svara och allt sådant. Sedan utbytte vi lite artighetsfraser innan vi sa ”hasta luego!”. Det säger man alltid till alla här.

Vet ni? Gymnasiet här är ju 2 år. Och i tvåan gör man tydligen någon resa till ett annat land. Jag tror det är i slutet av detta läsår. Ska bli jätteroligt! Har ingen aning om vart vi ska eller så, men ändå. Roligt!

På TV:n kollar vi bland annat på ”Gran Hermano”. Det borde alla som gått spanska fatta vad det är. Motsvarigheten till vårat Big Brother. Hehe. Det är tionde säsongen här. Det har väl lagt ner i Sverige? Eller? Jaja, lite onödig info. När jag ändå pratar om TV och så. Här är High School Musical jättepopulärt! Det är om det på TV:n titt som tätt, reklam, på nyheterna osv. Många har High School Musical-pärmar, mappar osv. på skolan. Var det inte ett tag sedan det var populärt hemma? Vet inte om jag sagt det men här har nästintill alla pärmar, pennskrin och sånt med vad vi i Sverige skulle tycka var jättebarnsligt. Sånt man hade förr, typ pärmar med Nalle Phu på.

Idag skulle jag springa ensam (en kompis till El Altet och en barnvakt) men då hängde Aitor på. Han hade alla ursäkter som finns för att stanna. Det var skosnöret, håll, ont i benet osv. Men det funkade det också!

Hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"så det blev ett lite högre tempo än då jag springer med kompisarna." HAHAHAHA eller hur knubbis :) du stannade säkert jätte mkt!

Josefina sa...

Hahaha ^^,känner verkligen igen det där med att alla spanjorer snyter sig pa lektionerna hela tiden! Har suttit och tänkt pa det typ hela skoldan idag, och sen kommer jag hem o läser din blogg o sa sätter du exakt ord pa mina tankar ^^