Fredagsinlägg

fredag 31 oktober 2008

Tja!

Har precis käkat en munk och dricker kaffe. Mmm. Nyttiga Linus har talat. Men jag var ut och sprang igår så går väl kanske plus minus noll i fettväg. Eller kanske inte... ska kanske ut och äta ikväll.

Imorgon kommer i alla fall Sanna från Alcoy! Ska blir roligt. Vi ska till Alicante och gå på stan och så. Hoppas på bra väder eftersom som vi ska åka upp till Santa Barbara också. Haha... För tredje gången. Och inte lär det bli den sista heller.

Ja, annars så går gick vi (jag, norsken och tyskan) på spanska för invandrare TROTS att det var en teorilektion. Det var roligt. Vi lyssnade på en låt och hade massor av ord framför oss och när vi hörde ordet skulle vi he upp lappen med ordet. Låter inte så komplicerat men det var det i alla fall. Haha. Där fick vi också kolla igenom boken som de höll på med nu. Den är inte så jättelätt men inte så jättesvår heller. Vi ska få se nästa "level" på onsdag. Om vi tycker den är bättre så ska vi vänta tills de tryckt sig igenom den boken de håller på med.

Sist jag skrev så åkte vi till Marisabels föräldrar (morföräldrarna) för mormorn var dålig. Dagen efter hade hon varit på sjukhuset och gjort några tester. Sedan åkte hon hemma och då svimmade hon. Ambulansen kom och hämtade na och vi hälsade på henne på kvällen. Marisabel har sagt att hon är jättedålig och ligger på någon speciell avdelning, men jag har inte riktigt förstått för vad. Idag berättade hon att någon infektion har spritt sig till levern och den stöter inte bort infektionen typ. Så om inget händer måste hon göra en transplantation, och det är ju inte alltid det finns organ tillgängliga. Det kom någon tår från Marisabel då hon sa det. Hoppas verkligen på det bästa! Mormorn är ju jättegullig.

Förresten så gjorde jag ett prov idag, som jag inte ens behöver göra? Eller? Puuuh. Ett engelskaprov. Visst, skitenkelt egentligen, men jag har ju inte böckerna så visste inte vad allt var men... återkommer med resultatet.

Nej, göra något annat kanske. Hörs!

0 kommentarer: