Danskurs, Las Fiestas, Paella, Alicante

onsdag 8 oktober 2008

Tjabba!

Nu är det en sjuk Limpan som skriver. Är till och med hemma från skolan. Skönt. Dock har vi inte Historia på onsdagar så jag hade nog överlevt där med. Här hemma blir jag ompysslad utav bara den. Det är någon medicin man vill spy av, apelsinjuice (som är så god att jag fått oss att börja köpa hem den) och varma kläder. För man ska minsann svettas ut förkyldningen. Ja, och det med basta.

Oj... Nu ringde det någon till hemtelefonen här och jag svarade. Hehe, han pratade sjukt snabbt. Har inte hört någon som pratar så snabbt och otydligt. Inte ens min rektor! Men jag förstod så mycket så att jag kunde säga till honom att han hade ringt fel i alla fall.

Då så... Danskursen jag har börjat på. Jag ska testa i en månad. Gillar jag det inte då skippar jag den. Men första lektionen var rolig! Nahuels mamma är helt galen men det var roligt. Hahaha... Vi gjorde någon skitful brasiliansk dans också. Haha!

2008-10-04

Dagen började med att Aitor hade fotbollsmatch. Jag visste inte det men hasade mig upp tröttare än tröttast och slängde i mig lite frukost och stack iväg och kollade. Han spelade med ett äldre lag, de spelade dåligt och förlorade. Jag sa till Aitor efter matchen att hans lag som är yngre spelar ju bättre. Men han vägrade hålla med och tjurade. Aitor i ett nötskal.


Efter matchen åkte vi och kollade på då hans riktiga lag spelade. Där blev det 0-0 och laget de mötte hade en mamma som skrek konstant. Haha, så där lärde jag mig mer fula ord. Jag tror jag kan nästintill alla fula ord här nu. Haha!

När vi sedan kom hem åt vi och jag gick och la mig för siesta. Vaknade av att en kompis ringde och ville ha med mig in till Alicante. Jag trodde vi skulle äta middag med Sanna på kvällen ju, så jag hoppade in i duschen, slängde på mig kläder och 40 minuter efteråt var jag på busshållplatsen. Som vanligt kommer inte spanjorerna i tid så jag fick vänta. Hehe. Åkte in till Alicante där Tamara köpte en present till hennes mamma, kläder och en jacka. Jag köpte en tröja och pennskrin med pennor. Nu har jag nog det snyggaste pennskrinet på skolan. HEHEHE. Efter det åkte vi hem med tåget. Väl hemma hade jag fått två pyamaser och tofflor av familjen också!





På kvällen var vi på Las Fiestas i El Altet. Då träffade alla Sanna. Det blev ingen middag för hon skulle äta med Paloma och hennes föräldrar (där hon bodde). Det var roligt. Vi dansade och jag var nog hemma strax efter 06.00.


2008-10-05

På söndagen när jag vaknade hade alla i min familj åkt till bergen för att fira min morbror och hans fru här. Då hade det ju varit en massa folk där för det var ju från två släkter. Då hade de sagt att det skulle vara en svensk med också. Så alla hade frågat Marisabel och Sergio "var är svensken?! var är han!?". Så nu ska vi tydligen göra något igen så de får träffa mig. Haha... Jag var i alla fall hos Paloma och åt Paella med Paloma och Sanna med familjer. Det var roligt och JAG PRATADE SVENSKA!!! :-D Det var längesedan jag pratade svenska med någon. Det är inte samma sak som att prata i telefonen. Haha, att man kan bli så till sig utav att prata svenska. Då åt jag MYCKET bläckfisk också. Det kunde jag nog aldrig tro själv att jag skulle göra. På kvällen åkte vi in till Alicante och kollade på allt ståhej kring Volvo Ocean Race. Där var det första gången jag såg svenskar. De var tävlande och cirka 5 stycken. Jag kommer så väl ihåg när jag sa att jag skulle till Alicante innan jag åkte. Då var det många som sa att jag inte skulle lära mig någon spanska för jag bara skulle prata svenska. Men tjena. Har sett två turister och det var på en buss och de var från England.



Häromdagen var vi ute och sprang och då sprang vi två vändor. Det är en mer än vad vi brukar springa det. Efter andra rundan gick vi in på en pub för att träffa Raquels kompis en snabbis. Som vanligt där det serveras öl är det så rökigt att den kondisen jag hade tränat upp försvann nog med detsamma.

Annars så sitter jag, Marisabel och Sergio uppe på kvällarna och kollar på kort, pratar och har roligt. Vi har pratat om den första tiden jag var här och det har varit så sjukt roligt. Haha. Om vad de tyckte/tänkte och vad jag tyckte/tänkte om de osv.

Nej, nu ska jag kolla på tecknade Pippi Långstrump som är på TV:n nu. Vi hörs någonting!

2 kommentarer:

Anonym sa...

gud vad god paellan såg ut *mums*

vad roligt med besök från Sverige, kul att du hade trevligt och fick snacka lite svenska, nice.

Love u

Anonym sa...

LINUS BABY! Jag hoppas att du får sjunga miss fatty fatty och skaka din lilla sötröv på den där danskursen ;) Är lite sen med det här med din blogg, så jag är väl sist av dom i klassen att skriva en kommentar jävel, men bättre sent än aldrig liksom! Jag saknar iallafall dig, kan nog prata för hela klassen för jag tror att dom gör det också! Ha det underbart nu! Ta det lugnt med brudarna, använd skydd, snyt dig när du är snorig osv osv.. Men jag hoppas mamma din lärt dig allt det redan!
puss och puss!