En rolig lektion och läxor

onsdag 29 oktober 2008

Hej!

Haha, vad töntigt det känns att börja varje inlägg med "hej" eller någon synonym till hej. Men det spelar inte sån stor roll.

Det som spelar stor roll är att jag pratade med norsken igår och sa att han kunde joina oss på rasterna om han ville. Han blev glad och ville joina oss. Så idag hämtade jag och Raquel upp honom och han följde oss. Dock pratar han ju så otroooligt lite att det är ju svårt för någon att föra en konversation med honom. Men han och jag pratar i alla fall på svenska/norska med varandra.

Pratade också med tyskan igår. Hon pratar bra spanska men med en sjuk påbrå (haha... vet inte vad jag ska skriva för ord) av tyskan. Det är liksom det där "brutala" som har inflytande på spanskan. Haha... Jaja, bra spanska pratar hon i alla fall.

Idag hade jag min första lektion i "spanska för invandrare". Det var jätteroligt! Det var en tjej från Philadelphia (tror det stavas så, och tror hon är därifrån), en kille från Polen, tyskan, norsken och jag! Och en lärare förstås... Hehehe. Killen från Polen och tjejen från Philadelphia bor här, tror jag. I alla fall han från Polen. Hon från Philadelphias spanska har jättemycket dialekt av amerikanska. Låter jätteroligt och skitcoolt! Lektionen var som sagt rolig och den gick alldeles för snabbt. Jag brukar alltid kolla på klockan och vilja sluta, men här var det tvärtom... Fick också en läxa. Vi ska ha med oss bilder som är typiska vårt land och sedan förklara och ha föredrag om de. Ska bli roligt, har dock inte kollat upp vilka bilder jag ska ta.

Idag blåser det och är kallt här i Torrellano. Helt sjukt... Hoppas på bättre väder imorgon i alla fall. Här är det ju kallt i husen/lägenheterna också. Men som tur är så har vi "element" och jag sitter med ett sånt.

Just ja! Igår körde jag bil också. Körde trögkopplingsbilen. Det gick bra, bara det att Sergio tror att han kan så mycket. PUH! Ni vet ju hur bra jag själv tycker att jag är på att köra. Nej då, han skulle bara förklara allt jag redan visste.

Blir ingen springning idag i alla fall. Och nu har jag suttits alldeles för länge utan att förbereda inför morgondagens lektion. Ska bli roligt! Har ni några tips på vad jag kan ta för bilder? SNABBA SVAR TACK.

Anneli: Hola profesora! Det spelar ingen roll, jag läser alla kommentarer. Hur mycket pluggar du då? Haha... Rockperuk. Jag säger ju det, finns inga som våra lärare :-D Ramona är sjuk och får gärna vara det ett tag till. Haha, vad elakt... Det får vi göra! Kan vara bra att kunna det programmet någorlunda! Abrazos

Dags för musik och plugg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snö, köttbullar :)

Anonym sa...

Kul med ikea!! Du får se till att lagra då :) Vet du..Niclas ska till Göteborg på tester och intervju nu till veckan, så när du kommer hem kankse inte jag är här. Jag håller verkligen tummarna :) Puss!