Bio

måndag 13 oktober 2008

Hello people!

Här funkar allting som det ska. Nu har jag återgått till skolan... för att gå två dagar. För på onsdag kommer pappa hit! Pratade med rektorn om det idag. Eller ja... försökte. Madre mia. Det finns ingen mer vilsen och stressad person än den karln. När Marisabel hade varit på skolan typ förrförra veckan för att surra med Nereas tutoria hade han sagt "och Linus, äter han mer nu?". Marisabel hade bara tittat på honom och tänkt "tu eres tonto". Hahaha! Inte så svårt att lista ut, men det betyder du är tönt. Hahaha... det var så roligt när hon berättade det.

Annars så flyter det mesta på. Jag har ju både en lillebror och en lillasyster att bråka med, så man har ju det man gör. Ja, det är väl mest lillebror man bråkar med.

Haha, alla som känner Jenny Vesterlund vet ju hur hon är. Lite (läs: mycket) flummig, vilsen och allt därtill. Men ändå inte dum liksom. Alltså... bra i skolan och så. Jag har en kompis här som är precis likadan. Hon heter Raquel. Hahaha. De har samma leende och uttryck.

Annars så var jag på bio i lördags. Det var jag, Manu, Deniz, Abellán, José, Palmira, Alba och Sanna. Dock gick vi på olika filmer. Vi killar gick på "Una conejita en el campus" och tjejerna på någon annan. Hehe... Vår film var jätterolig. Jag tror att filmen heter House Bunny i Sverige.

Efter bion gick vi och åt på en amerikansk restaurang. Där droppade Sanna av som skulle hem.


Annars så är jag i en liten svacka med språket. Känns lite jobbigt men jag kämpar på. Men det värsta som finns är när det hände som idag. Då ska jag byta från Biologi till Matematik. Då går jag först till "jefe de estudios" som följer med mig någon annanstans. Då frågar han vilken klass jag går i, men jag uppfattar inte vad han säger. Då säger hon "han förstår inte" och börjar rota i min agenda (typ almanacka, som alla får av skolan där man skriver allt man ska plugga på osv). Vilka puckon! Då tog jag min agenda och sa jag förstår med hörde inte frågan, "frågade du vilken klass jag gick i?", då sa han "ja" och jag sa "jaha, 2 bac a". Dios. Om alla skulle hålla på så skulle man inte lära sig någonting.

Hur som helst. Jag tror inte jag har mer att säga än så. Take care!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej min käre vän! hoppas allt är lika bra som för några timmar sedan och att du har fått dynga ur dig lite:D ehehe. glömde iaf att säga då att jag inte hittat dedär örhänget du ville ha, tyvärr:( men jag ska leta fram mitt så får du det då du kommer hem pruppiz:D puss, love!

amanda sa...

det värmer i hjärtat mitt att du mår bra! hälsa din familja att jag tycker erat hur har blivit väldigt snyggt i husets nya kläder! :)