Helg och hygien

måndag 6 oktober 2008

DETTA INLÄGG SKREVS 2008-10-03 MEN PUBLICERADES SENARE

Tjabba!

Äntligen helg = inte behöva kliva upp tidigt. Idag flöt skolan på som vanligt. Den där killen som är här från Norge är alltid själv. Han förstår tydligen någon spanska, men på måndag ska vi fråga om han vill vara med oss. Det är ju synd om karln.

Annars så är det danskurs ikväll. Vi får väl se hur det går. Ska bli roligt i alla fall. Men det är ju inte förrän klockan 23.00 och när jag skriver detta är klockan 18.30, dvs. det är ett tag till dess.
Nyss åt jag något som är som en liten yoghurt fast det är gele. På den står det ”sweet” och efter det något med att den innehåller vitaminer. Ha! Det tror jag vad jag vill på. Kan ju säga att det smakade inte speciellt nyttigt. Haha…

Imorgon ska jag till El Altet (det är fiestas där nu). Innan det ska vi äta på någon restaurang här i Torrellano för att Sanna (hon jag skrev om i förra inlägget) kommer hit. Ska bli roligt! Både med fest och att Sanna kommer. Och att käka här i Torrellano för det har jag inte gjort förut.

På söndag blir det Paella hos Paloma, ska också bli roligt. Min ”familj” ska till något berg och göra Paella med hela släkten tror jag. Där funkar tydligen inte telefonen eller något. Hade varit roligt att åkt dit också, men det kan jag göra någon annan gång. Marisabel sa att vi ska dit något mer så att jag får se hur det ser ut där.

Nästa vecka är jag ledig torsdag och fredag. Vet faktiskt inte varför. Tyckte Marisabel nämnde något om fiestas. Ja, det återstår väl att se.

Jaja, det här som kommer nu är väl mest för mina kompisar (ni gamlingar får också läsa om ni vill). På skolan idag så frågade en kompis om jag inte rakade bena. Självklart svarar jag ”HAHA, nej!?” då berättade dem att det är gör de flesta killar här och det är mer hygieniskt och att deras kille minsann skulle raka benen. Haha. Blev förvånad. I samma veva frågade de om jag inte rakade mig under armarna. Det gör också de flesta här. Bara lite info, haha…

Vi höres!

1 kommentarer:

Anonym sa...

I USA var det inget konstigt att raka benen och raka sig under armarna om man kille heller =)inte där jag bodde iaf. Ben brukade raka benen förut men inte nu längre men han rakar sig under armarna ;) tycker bara att det är bra för jag hatar hår under armarna!!!! uscha