Semester

onsdag 22 oktober 2008

Hey!

Nu har pappa åkt hem och det är dags att återgå till vardagen. Vi har haft en kanonvecka med bra väder och allt annat som behövs för en bra semester.

Dagen då pappa kom tog vi bussen in till Alicante och eftersom det just var pappa jag var med så åt vi tapas det första vi gjorde. Inte så otippat. Men det var han välförtjänt av efter mer än en hel sommars jobb och slit. Efter det for vi till hotellet och där satt vi oss på balkongen. Skönt!

På kvällen åkte vi in och käkade inne i Alicante. Det gjorde vi förövrigt alla andra dagar också så det behöver jag inte säga fler gånger.

Annars så har vi varit på stranden mycket. Stranden i Alicante, Los Arenales och Torrevieja. Vi var också och kollade på stranden i Santa Pola. Sjukt stor.

Vi var och kollade på ett fotbollsderby här i Segunda Liga. Det var Hércules - Elche och matchen slutade 0-0. Det var ju lite tråkigt, men ändå helt sjukt att se sådana matcher när man är van vid Sveriges.

Idag följde jag med pappa till flygplatsen. När vi kom dit fikade vi och sedan gick vi och checkade in väskorna. Då får vi reda på att planet är minst 4 timmar försenat. Vilken lycka. I och med det kunde han inte åka tåget han hade köpt biljett på till Sundsvall. Sedan när jag skulle ta bussen hem så går inte den till Torrellano så ofta så då kom Jovre och hämtade mig. Skönt!

Imorgon ska jag till skolan igen. Blir säkert bra det också. Dock har jag Historia med Ramona. Suck... Och inte att glömma är att jag ska gå runt med ett papper där det står alla datum + alla lektioner jag varit borta från och gå runt med den lappen som är underskriven av min pappa till alla lärare. Vilken fin mening det där blev. Hehe. Jaja, så fungerar det. Sedan ska min mentor få den. Allt är så byråkratiskt och formellt här. Vi i Spanien ligger säkert 30 år efter Sverige. Och här betalar man för tandvården också! Marisabel hade betalat 3000 euro var för Aitors och Nereas tandställningar. Det är typ 60 000 kronor! Sjukt.

Nej, nu ska jag göra något annat. Skriver säkert imorgon också. Som den trogna bloggaren jag är. Snipp snapp slut så var sagan slut.

1 kommentarer:

Anonym sa...

vad roligt att du haft en bra vecka med pappa, synd bara att missade att med sig lösgodis åt dig din lilla godisråtta, hihihihihihihihihihihihihihihi.

Kram