Första skoldagen på länge

torsdag 23 oktober 2008

Skolan första dagen på länge idag då. Gick helt okej. Hade dock glömt hur otroligt trött (alltså sömnig) jag är på skolan. Helt sjukt. De driver alltid med mig för jag gäspar, sträcker på mig och så på lektionerna. Försöker göra allt för att hålla mig vaken. Dock går det bättre på de lektioner då jag gör något, exempelvis matten, engelskan, castellanskan. Nu har jag ju fått böcker av Karla också (muchas gracias a mi profesora preferida!) så nu har jag det jag gör. Och idag pratade jag med killen från Norge som sa att vi utbytesstudenter och invandrare ska träffas på onsdag. Det finns ju tydligen en spanskagrupp för sådana. Det fick man ju liksom tjata sig fram för att få tag i. Då jag fick reda på det så sa jag åt min lärare att ta kontakt med norsken som finns på skolan då jag hört att han inte pratar speciellt mycket spanska. Men tydligen ska jag inte gå på alla lektioner då de lär sig saker som jag redan kan. Men jag vill gå på alla! Där kan man säkert få mer hjälp och så. Känner att jag vill prata spanska obehindrat snart.

Förresten Anneli (också en favoritlärare), har du äntligen fått InDesign på datorerna nu? Har nog hört... När jag kommer tillbaka får du lära mig jobba med det!

Kan förresten säga att Ramona inte kom på lektionen idag. Det var väl tur det, för då hade jag nog somnat på riktigt. Helt ärligt. Men imorgonbitti ska jag ta mig en kaffe innan skolan.

Har laddat upp lite bilder på Facebook också. Länkarna finns till höger.

Denna helg ska de flesta fira två kompisar som fyller år på landet. Vet inte om jag ska följa med. Har inte varit hemma sedan första helgen jag kom hit tror jag. Och Marisabel sa att jag alltid var med mina kompisar, så jag ska nog vara hemma denna helg. Om jag har tur åker vi till IKEA. Vore guld!

Ska också kolla om det finns någon spanska för invandrare. Det går ju Sanna i Alcoy så om jag har tur så!

Vet inte om jag sagt det men danskursen lägger jag på hyllan. Haha... Jaja, man kan inte bli helspansk inte!

C ya!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad bra att du lagt ut nya bilder, det var ju ett tag sen sist ;)

Love u

Anonym sa...

Hola chico!
Jo, men visst har jag så smått börjat att inför InDesign. Måste försöka få ihop lite sammanfattning på basverktygen, för det är ju inte så lite verktyg att hålla reda på. Jag har dock lite körigt just nu med studier i Umeå samtidigt som jag ska hinna med att vara lärare. Men det ska nog gå. Blir ju bara lite snurrigare än vanligt.

Dina kompisar lär sig snabbt. Ni är ju pigga i era unga hjärnor, så det ska nog gå bra. De gjorde fina annonser efter att jag chockade dem med att ha "rockperuk" på mig den lektionen. Kan det vara något för din kära lärare "Ramona" kanske :-)

Vi får ta en snabbkurs i InDesign när du kommer hem. Jag tror att du skulle tycka att det är roligt. Finns ju hur mycket som helst att göra i det programmet.

Ha det så jättebra!
Abrazos/
Anneli