Oförberedda spanjorer, playstationturnering

torsdag 9 oktober 2008

Hola!

Igår och idag är vi lediga från skolan. Det är någonting i distriktet (fiesta eller något liknande) som gör att vi slipper skolan. Skönt det. Men hade nog varit hemma vilket fall för är fortfarande förkyld.


Inatt har jag drömt om lösgodis. Igår när jag kollade på TV blev jag också sjukt sugen på lösgodis. Mmm...

Nu sitter jag och käkar frulle. Flingor med mjölk. Igår höll jag på att bli galen. Då fick jag inte ta kall mjölk till flingorna för att jag var förkyld. Men det var väl bara av välvilja.

Imorgon på dagen ska jag kanske på stranden och på kvällsingen ska jag kanske på bio i Alicante med kompisarna. Som vädret är nu verkar inte stranden som ett alternativ.

Undrar fortfarande när vi ska på IKEA, tyckte Marisabel sa att vi skulle dit snart. Jag vill ha allt som har med Sverige att göra. Mmm... MAT, GODIS! Marabou choklad, Ahlgrens bilar... Ska åka på Lidl något också för att se om de har lösgodis här. TÄNK om det finns.

Nästa vecka kommer kanske min fader och hälsar på! Ska bli roligt. Kommer väl bli halft ihjälskrämd när han ser skolan. Hehe. Kanske ska man ta med honom på en Historialektion? Ja, det är nog vad han skulle behöva så det blir något hyffs i honom ;-) Haha...

Idag är det halft storm ute så jag lär väl inte röra mig utanför dörren förutom då vi ska hämta Marisabel ikväll. Igår blåste vårat tvättställ från balkongen så det blev för mig och Aitor och springa och få in det. I samma veva gick internet sönder. Vi är så oförberedda på allting här i Spanien. Det känns liksom som om när det regnar blir allt kaos för vi har inget system som klarar en skvätt regn.

Och klassen... Jag har visat eran bok för familjen också! Dock är ju bilderna i den lite mer... ja... hehehe... vågade (läs: endast från fester). Så jag fick förklara allt lite. Gjorde det då vi satt uppe, jag, Marisabel och Sergio. Det är så mysigt att sitta uppe och surra.

Och Amanda! Jag har inte hunnit lyssna på din CD förrän nu. Chariot med Gavin DeGraw är en annan version. En sjukt bra version!!! Aitor pustade då jag sa att vi har en CD med låtar vi har tillsammans. Hehehe.

Nu ska jag, Aitor och Sergio ha en playstationturnering. Vi får väl se vilken som vinner... Hasta luego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad roligt med besök av pappa =D jag tycker verkligen att han ska vara med på en historialektion så han får se hur det är när tiden stått stilla i ett land, hihihihihihihi, du vet vad jag menar ;)

ha det gott å du, love u a lot.

*kramar*

Anonym sa...

Jag bara längtar efter att vi träffas så vi kan få massa nya låtar tillsammans! =D love u babyboy