En helg hemma

måndag 27 oktober 2008

Hey!

Vet att det varit lite dåligt på bloggfronten nu ett tag. Ska bättra mig!

Just nu sitter jag med en kopp kaffe och en vaniljsörja, det är fint det! Dagen har varit som de flesta andra, skolan, stå där och surra lite sedan hem. Dock fick vädret någon knäpp och det blev strålande sol och varmt. Jag som hade på mig jeans och tjocktröja. Kan säga att pappa kom precis då solen kom och åkte precis då den försvann.

Imorgon ska det regna = ingen spanjor i hela världen kommer röra sig utanför dörren. Det är skittråkigt! Haha. Ingen vill ut och springa eller något när det regnar/har regnat. Det spelar ingen roll om det så har duggregnat i 10 min.

I fredags var jag bara hemma. Vet faktiskt inte riktigt vad jag gjorde, men tydligen fördrev jag tiden i alla fall. I lördags stannade jag hemma då det egentligen var partaj! Kors i taket va? Kände att jag varit ute så många helger och sen kom pappa osv. Att jag inte varit hemma med familjen det vill säga. Så då var jag också hemma. Var med Aitor och spelade spel osv. Och bråkade gjorde vi också, såklart. Rickie och Jane har verkligen haft tur att ha en sådan lillebror som mig. Jag har nog aldrig varit jobbig när jag tänker efter. Hehehe...

I söndags då vaknade jag (otippat va?) och sedan spelade jag spel med Aitor igen. Började bråka. På riktigt. Var så less på honom att jag inte kan sätta ord på det. Har nog aldrig varit så less på någon som jag var på honom då. Men det löste sig då vi åkte till Sergios bror, alltså min "farbror". Det var första gången jag träffade honom, han och hans familj var jättetrevliga och frågade en massor om Sverige. Såklart! De har en son som är 18 år som mig, så för en gångs skull kunde jag vara med honom istället för med Aitor och någon i hans ålder. Fast lillebrorsan i familjen och Aitor var ju upp i oss hela tiden ändå. Sedan åkte vi hem, bytte om och åkte till en medeltidsmarknad typ. Det var hur många stånd som helst och alla som jobbade var utklädda osv. Det var riktigt roligt! Tog fram kameran för att att ta med mig den, det var ju första gången jag skulle till Elche (utom vid diskotekena), men struntade att ta med mig den. Dumt beslut. Allt där var läckert och det var proppat med folk.

Just det! I lördags när Marisabel och Sergio hade varit och handlat kom de hem med strumpor till mig. Haha. De hade köpt sådana strumpor med högt skaft, inte med lågt. Haha, de hade till och med köpt märket Puma (som är dyrare än alla andra märken här, Adidas osv??). Nu ska jag testa dessa och tycker jag om de så ska de köpa mer. Ibland har man det bra!

På onsdag och torsdag ska jag på spanskalektioner för invandrare. Jag ska dock bara gå då de har "prat"-lektion. Hon verkar vara helt inställd på att jag inte ska gå de andra, läraren. Jaja, bättre än inget i alla fall! Någon spanska för invandrare verkar det inte finnas i Torrellano. Ska be Marisabel hjälpa mig leta det. Finns ju tusen klasser i Alicante, men frågan är om man orkar åka in dit hela tiden?

Och på lördag kommer Sanna från Alcoy hit och vi ska till Alicante och gå runt där och fika på ett SVENSKT CAFÉ! Det var mer än vad jag visste fanns, men tydligen finns det. Ska bli urgott. Kanske de har svensk mat där också?? Det som är lite typiskt är att min familj och släkten ska på Marisabels sida ska till en jättestor marknad med urmycket folk. Skulle också vilja följa med dit. Men egentligen beror det på när Aitor har fotbollsmatch, men eftersom han är så otroligt mesig med att fråga sin tränare så bestämmer jag med Sanna. Sanna är förresten en tjej från Sverige som pluggar i Alcoy (inte så jättelångt härifrån) och åker också med IPK.

Nej, imorgon kommer ett nytt inlägg! Nu ska jag duscha och sedan plugga lite spanska. Hasta luego!

0 kommentarer: