Helgen, restaurang och Alicante

söndag 2 november 2008

Hello!

I fredags var jag ute och åt på restaurang med kompisarna. För att variera mig åt jag... bocadillo! Ja... Trodde vi skulle ut och äta, på riktigt, men alla tog bocadillos, och jag föll för grupptrycket. Så kan det vara ibland när man är svensk och svag. Haha, livet är hårt.






Igår steg jag upp alldeles för tidigt för att ha lagt mig sent. Men blev glad då jag gick ut på balkongen och det var både varmt och solen sken. Duschade och hela den där trudiluren innan jag stack. Nerea kom hem strax innan jag gick, ungefär halv 10. På bussen till Alicante träffade jag två svenskar som varit här och turistat. Och sedan i Alicante träffade jag Sanna! Från början gick vi bara runt och snackade. Vi kunde inte riktigt fatta att vi var i Spanien, tillsammans och allt. Lite då och då under hela dagen gick vi nog och berömde oss själva. Välförtjänt!

Under dagen avverkade vi ett svenskt café, H&M och massor av andra affärer. Träffade ytterligare två svenskar på en affär, inte så trevliga dock, och ytterligare fyra stycken då vi fikade senare på kvällen. Tänka sig. Just ja! Två svenskar på det svenska fiket träffade vi också. Det blev mycket svenskt med andra ord. Tyvärr hade inte det svenska cafét svensk mat på lördagar, men vi ska ta ledigt någon dag från skolan och åka in till Alicante och äta där. Mmm...

Santa Barbara avklarade också. Såklart. Fast det var inte alls likadant som att vara där på dagen. Det var jätteläckert då man såg hela kusten upplyst och så vidare. Ja, ni fattar. Fint helt enkelt.

Vi var så inne på shopping och allt så lunchen åt vi strax efter 18.00. Och efter det var vi som sagt på Santa Barbara och efter det fikade vi... Mmm. Smarrigt.




1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att bilderna blev bra! :) Vad bra du verkar ha det förresten :D