Helginlägg

lördag 15 november 2008

Hey!

Kände att jag var tvungen att byta upp mig från den gamla designen till denna. Haha! Ni ser ju hur avancerad man är. Och mamma och ni som får mail, ni får gå in på bloggen för att se designen (http://www.linusberg.info.se/).

I onsdags målade vi skolan. Det var helt OK.


I torsdags var ju jag och Sanna inne på det svenska cafét och åt svensk mat. Jag åt kålpudding, potatis och rivna morötter. Mmm... Sanna åt stekt fläsk, potatis och rivna morötter. Och till det fick vi en gräddig sås. Mm... Sås var det ju ett tag sedan man åt. De äter knappt det här. Ja, utom något som liknar ketchup då. I alla fall, vi satt på cafét lääänge och surrade med de andra svenskarna. Vi gick också runt lite i Alicante och tog oss en sväng på stranden. Inte alla som har 24-gradig värme i mitten av november. Bilden längst upp är knäppt i torsdags. Det är Sanna som sitter lite längre fram och tar kort.

Igår var det skola. Fick tillbaka castellanoexamen som vi hade gjort. Jag klarade nivel a1 med superado con creces och nivel a2 med superado. Mhm... Vet inte riktigt hur jag ska översätta det. Alltså ordgrannt så betyder superado överträffat och creces betyder más o menos mer. Det var ju positivt, men resulterar i att jag inte får gå på castellano för invandrares teorilektioner. Lite tråkigt. Men snart så! Ska bli roligt. För övrigt så gick jag också på en sorts spanska för invandrare under en ekonomilektion. Lärarn är inte speciellt lyckad därav är lektionerna rätt så misslyckade också.

Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på. Kanske ska några kompisar ut, men får se om jag hänkar. Kanske följer med familjen till Carrefour eller något. På torsdag bär det ju iväg till Madrid... Ska bli fett roligt! Vi får hoppas vi får med oss vårat bagage bara, med tanke på att vi inte tänkt betala för det. Hahaha...

Nu kan ni också klicka i om ni tyckte inlägget (händelserna i inlägget) var roligt, tråkigt eller intressant. Alltså på bloggen, det går inte från mailen.

SIV: Var roligt att du har hittat bloggen Siv! Det var riktigt längesen nu :o Jag träffade Niklas i somras så berättade för han att jag skulle hit. Vi tar ju studenten samma år nu, jag och Niklas. Hehe! Ha det bra och hälsa Niklas! Skicka gärna ett mail: os90libe@skola.sundsvall.se.

Hasta luego!

0 kommentarer: