Söndag

söndag 16 november 2008

Hello!

Söndag... Man gör precis lika lite som i Sverige. Fast ibland kommer det folk hit och då äter vi paella eller något. Och ibland åker vi till någon och äter paella.

Ja, som ni märker vet jag inte vad som händer idag. Mhm... Sitter och lyssnar på musik.

Glömde skriva mitt nya spanskatelefonnummer: +34693785670. Det är det jag använder nu. Sen om jag behöver ringa till Sverige, ringer jag med det andra. Om ni vill ringa till hemnumret (det bör ju vara lite billigare) så är det +34965682697. Då kommer den som svarar säga "dime" eller "digame" och då ska ni säga "esta linus?" då kommer den som svarat säga "de parte de quien?" och då säger ni erat namn och då får ni ett svar som typ "espera", "un momentito". Frågar den som svarar från början "quien?" då ska ni säga erat namn och "esta linus?". Haha... vilken guide. Förresten så kan vi ju prata via datorn också, då är det till och med gratis!

Igår åkte vi och hämtade Aitor efter hans fotbollsmatch som förövrigt var lååångt borta. Så pass långt att det tog cirka 2 timmar att åka dit. Jag sov nästan hela vägen. Det var synd för när vi åkte hem så var det jättefin natur och de berättade massa om allt de sett på vägen dit. Haha. Så är det. Vi hade också åkt igenom Alcoy (som jag missade...). Sedan åkte vi till Carrefour i San Juan där det fanns en internationell avdelning. Som väntat fanns det mest saker från England men det fanns Kalles Kaviar, röbetssallad och Daim. Haha. Just det! Där fanns det taccos... Saknar taccos jättemycket. Mmm, vad gott med taccos... Och guaccamole. Mmmm... Sedan var det hem och se på film och äta pizza.

Imorgon är det school i tre dagar sedan är det MAAADRID! Ska bli sjukt roligt. Får väl tänka på det när jag sitter där på Ramonas lektioner... Haha.

Det var nog allt. Har uppdaterat bilder också. Länkarna finns till höger på bloggen!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hørru du ar utmanad! Las min blogg så vet du vad det galler :P Pusspuss