Nynazister, chokladbollar och prov

tisdag 4 november 2008

Hola!
Iförrgår fick ju jag skolkatalogen. Satt och kollade lite i den idag, och kom till naturarna. Undra hur många som går natur som egentligen går det bara för att "natur är en bra linje"? Hur går det till då de väljer inriktning? Är det så att de är i köket, med mamma och mormor, och kollar igenom alla broschyrer man får hem, då mormorn säger "klart mamma och mormors lilla ponke ska gå natur och en vacker dag bli läkare! Eller hur då Emil?". Eller hur går det till egentligen? Fast sedan så kom jag och tänka på att jag kanske inte har så mycket att säga till om. Jag som går ekonomi som 80 % av de som pluggar i Sundsvall gör. Undra hur det går till då vi ekonomer väljer inriktning... Hehehe. För alla väljer väl inte det av den anledning att "ekonomi är en bra och bred utbildning"? Haha. Den kör jag alltid på. Men en sak håller jag fast vid: ekonomi är sååå mycket bättre än natur. Om man inte är mormors ponke som en dag faktiskt ska bli läkare. (Nu fick jag dåligt samvete och måste bara säga att de säkert finns de som vill läsa natur... och ekonomi. Haha)
Har en del som jag måste göra idag: läxan om nynazisterna. Kom inte riktigt så långt som jag hade tänkt igår. Men fatta att översätta en formell tråkig text till svenska och sedan skriva egna åsikter om det. Puh. Det är väl i alla fall tur att jag såg några kompisars texter idag, minst lika dåliga som min. Tur att man har självförtroende.
Förövrigt är det en tjej (liten liten liten, till och med till åldern) som börjat stalka mig. Det är liksom innan skolan, under skolan och för att sedan stalka mig efter skolan. Snacka om att dra nyttja av kindpussarna. Det är liksom "un besooo" när hon ser mig. "eeh...hehe...eh... hola" säger jag och går vidare.

Jag har faktiskt en sak att berätta. Haha... Idga när jag om Aitor kom hemifrån skolan så skulle vi ta hissen upp till lägenheten och då fastnar vi. Haha... Och inte åkte den någonstans heller. Ringde till Marisabel för att trycka på någon knapp men det funkade inte heller, så då tröck vi på larmknappen i hissen. Hon på andra sidan svarade men sen la hon på. Haha. Men det löste sig tillslut med hjälp med av någon granne. Nu är de här och fixar hissen också för den delen!
Jag glömde att berätta att jag bakade chokladbollar igår också. Då fanns ju inte riktig kakao här, så det blev någon halvvariant. Plus att vi inte hade någon mätglas så det blev liiite mycket socker. Pärlsocker fanns inte så det blev finmalen kockos. Jag smakade degen och konstaterade att det var inte alls som i Sverige och har inte smakat på chokladbollarna än. De har i alla fall de andra i familjen gjort och de är populära. Ska kanske testa en jag också. Mmm... Med Kaffe.
Fick också ett par skor igår. Ett par nya vinterkängor. Inte min stil men kan nog vara sköna. Tyckte hon sa att vi kanske ska köpa andra. Den som lever får se!

Ikväll ska jag ut och springa med Raquel och sedan ska jag skriva klart min text om nynazisterna. Och imorgon har jag prov i spanska! Dock bara för att se på vilken nivå jag är på. Men Estrella (favoritläraren här just nu) sa att det var långt, svårt och innehöll mycket grammatik. Låter ju inte som en lovande kombination men det ska väl gå. Nej, dags att göra något, dvs. läsa bloggar. Hehehe. Hörs!


Bjuder på två bilder till från i lördags!


2 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag saknar dig puffen! / isa

Anonym sa...

Leta efter cacao puro! Köpte jag på mercadona när jag gjorde kladdkaka, chokladbollar etc... Espero que estes bien, cuidate :)