Världens längsta inlägg

måndag 24 november 2008

Hola!

Nu är jag hemma efter tre dagar och en kväll i Madrid. Det var riktigt roligt. Man ville inte riktigt hem till vardagen och skolan igen...

Det började med att jag tog bussen tidigt in till Alicante medan Sanna också tog den tidigt från Alcoy. Vi möttes på busstationen och begav oss till ett cafe. Självklart började det regna lite, men vi klarade oss. Väl inne på ett cafe så surrade vi om liv på andra planeter, oändlighet osv. Förstår ni att vi ville fördriva tiden? Och ja... det gjorde vi. Vi missade bussen till flygplatsen och fick vänta i 40 minuter. Då hade det slutat regna så vi gick och åt vår bocadillo vid stranden. Där fick jag mitt första skrattanfall under denna resa. Hahaha... Sånt där skrattanfall som bara mamma kan få. Det tog aldrig slut och en gubbe verkligen stannade och kollade på mig.


På bussen till flygplatsen träffade vi min värdmamma. Fattar inte... vilken slump. I alla fall så pratade vi med henne till Torrellano och sedan åkte vi vidare till flygplatsen. Lite nervösa över bagaget så började vi ta på oss lite extra kläder, men hittade en självincheckningsautomat så vi strunta i att väskorna vägde för mycket.

När vi kom fram till Madrid väntade Sara och Evelina på oss. Så vi tog tunnelbanan till hostellet, lämnade väskorna och gick på stan en sväng innan vi åt. Vi åt de minsta salladerna jag någonsin sett. Där fick jag mitt andra skrattanfall.

På fredagen skulle vi ju till Segovia, men vi hoppade det. Vet inte om det var ett misstag, men vi hade det bra ändå. Vi var i parken Retiro och innan vi visste ordet av så behövde vi bege oss till hostellet vi skulle bo på med IPK.

Väl där träffade vi alla andra och det var roligt att höra hur de haft det osv. På kvällen bjöd IPK på mat och sedan förfestade vi lite på vårat rum och det blev en miniutgång på fredagen.




På lördagen var det upp tidigt och sedan personliga samtal. Jag hade absolut inget att ta upp. Min största problem är ju att Aitor kissar på toalettringen ibland. Men skitbra att IPK följer upp hur man har det. Trodde inte de skulle det faktiskt. Sedan åt vi lunch och en guidad tur av Madrid stod på schemat. Efter det blev det en förfest på rummet och nästan alla gav sig ut den kvällen.




På söndagen gick vi också upp tidigt. Vi gick och fikade på Starbucks och sedan begav vi oss till El Rastro, en marknad i Madrid. Den var OK. Helt sjukt mycket folk bara. Efter det gick vi och åt och helt plötsligt hade hela dagen gått och vi behövde hämta bagaget och bege oss till flygplatsen.

En riktigt roligt resa har det varit. Men för lite sömn gjorde att jag stannade hemma idag från skolan. Imorgon väntar en skoldag. Första lektionen är med Ramona!

Imorgon kommer det nog upp lite bilder osv.

Hasta luego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad bra att du hade roligt i Madrid.....

Kram

Anonym sa...

HAHAHA!! du lämnar mycket osagt om Lördagen mannen!! Gick du ut? eller var du bara SUPER SYMPATICOOO?! Hahhaa :D fan helgen var PUTA MADRE!! ses puss