Hahaha... Tankar kring vuxenlivet.

torsdag 13 november 2008

Vale!

Idag har jag insett hur skönt det är att inte vara liten (alltså till åldern, för i övrigt är jag väl rätt så liten). Att kunna bestämma själv hur man ska göra osv. I och för sig har det aldrig varit något problem för mig efter som jag har de bästa föräldrarna i världen, men ändå. Varför jag kom och tänka på det var för att Aitor har skrikigt och grinat om vartannat idag. Han fick tillbaka sin dator som varit på lagning i en vecka, och slog på den och då funkade den inte. Då drog det igång... Dios mio. Det blev lite av ett kalabalik här hemma då. Sen när Aitor gått och lagt sig igen så slog Marisabel på den och den funkade. Av den anledningen har nu Aitor ingen dator, utan datorn är Marisabels. Eller det beror väl mest på att Aitor hade laddat hem massa skit och fått virus, men hur som haver, den är i alla fall inte hans nu. Då blev det ännu mer grin och skrik då Aitor vaknade och insåg det. Men om jag känner familjen rätt så kommer han snart att få tillbaka datorn.

Vilket fall, idag ska jag in till Alicante med Sanna och äta på det svenska cafet. Och vi ska äta... SVENSK MAT! Det kallar jag lyx... Hoppas det inte är ärtsoppa eller något sånt bara. Men just det, brukar det inte vara det på torsdagar på svensk husmanskost? Haha... mmm. Kanske ska äta ärtsoppa idag. Haha.

Vi ska också planera lite inför våran Madridresa som faktiskt är precis om en vecka. Ska bli sjukt roligt.

Är det någon som vet hur man ser besökarsiffror här på Blogspot? Vill ju se hur många som stalkar mig här... Mohaha.

Just ja! Vet inte om jag har sagt det men igår målade vi skolan! Det var elever och lärare. Som vanligt sprang lärarna och bossade, men det fanns faktiskt några trevliga. Och jag har kort på töntrektorn, min tutora (ungefär kvinnlig mentor) och ekonomilärarn (king!). Haha... De ska jag ladda upp sen, om internet funkar dvs. Det fick för sig och inte funka igår.

Jaja, dags att pallra sig mot busshållplatsen! Jag ska köpa ett nytt spanskt nummer så det kommer upp här snart det också.
Hasta luego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha roligt att du nämner det där med att vara liten! Jag satt bara här om dagen och diskuterade precis samma sak med mina klasskompisar. Dock var de inte lika övertygade som jag var, om att det skulle vara soft att vara liten igen. Kul att du kikade in hos mig Linus! Jag tänkte faktiskt på dig bara för ett tag sen då jag var på besök i ditt nya territorium, (-spanien). Hoppas du har det kanonbra! Så ska jag minsann fortsätta att följa ditt bloggande! Kram /Madde

Anonym sa...

Lillgubben min!
Du kommer att vara liten i mina ögon bra länge till :-).
Träffade Rickie idag o fick lite uppdateringar om dig. Blev sååå glad när jag fick din bloggadress, så jan kan hålla kollen på dig! När jag får det lite lugnare omkring mig skall jag läsa din blogg mer ingående.
Var Rädd Om Dig!
Stora varma kramar från ett ruggigt Sundsvall/Siv