Klippning, Madrid

onsdag 19 november 2008

Hello folks!


Imorgon bär det iväg... Spaniens huvudstad väntar. Bara jag och Sanna håller iordning på bussar hit och dit och sedan flygen såklart. Men det ska vi nog klara. Men jag kan i alla fall berätta att Sanna förlitar sig på mig, sedan om det är på gott eller ont får ni bedöma själva...

Imorgon kommer Carmen från IPK till min skola, men jag är ju inte där, så hon för nöja sig att prata med rektorn och de andra på skolan istället.

I söndagskväll (23.30) klippte Marisabel mitt hår. Hon är ju utbildad frisörska men jobbar inte som det. Jag kan säga att det märks att hon inte jobbar som det och om hon är utbildad har allt inom frisörbranschen utvecklats något otroligt... Jaja, det spelar inte sån stor roll. Det var iaf ingen Amanda-klippning.

Haha, just ja! Här när man har klippt sig så slår alla en i nacken. Haha. Det fick jag reda på efter att jag klippt mig, så ni kan ju gissa på vilket sätt. Haha!

Imorgon på Madrids flygplats möter Evelina Rennes upp oss. Evelina åker också med IPK och bor i Madrid. Sara, annan IPK-elev som bor i Madrid, dyker kanske upp till kvällen. Då ska vi ta oss till en supermercado och köpa tandkräm, deodorant och sånt sedan till hostellet. Därefter blir det någon middag och kanske en liten utgång.
På fredag ska vi nog till Segovia (en stad utanför Madrid) med några andra IPK-are som också kommer tidigare och klockan 17.00 ska vi vara på vandrarhemmet vi ska bo på med IPK. Den dagen tror jag vi bara ska prata och så, och efter det blir vi bjuden på mat av IPK. Kvällen får ni lista ut själv vad det blir.
På lördagen har vi personliga samtal med IPK och sedan är det rundvandring i Madrid. Vi ska också fika på något anrikt cafe som det stod. Sedan har vi lördagkvällen fri och likaså söndagen. Det känns som det är mycket att hinna med på dessa dagar. Haha...
På söndag funderar jag och Sanna Rosell på att gå på någon jättestor marknad som tydligen är i Madrid varje söndag. Lär väl bli en del som hakar på om det blir så. 21.20 på kvällen åker vi flyg hem igen!

Jag läste Sannas resedagbok nyss. Hon skrev att hon så nöjd över att hon kom till just Alcoy, och jag instämmer. Det är så fruktansvärt skönt att jag är här i Torrellano/Alicante. Kan inte föreställa mig att vara någon annanstans, och i någon annan familj. Liksom som norsken som bor här. Kan inte tänka mig bo i hans familj. Det skulle ju lika gärna kunna varit jag... Nej, det är tur att jag och min familj verkligen klickade.

Ja, det var nog det jag hade att säga. Nu får ni klara er utan mina uppdatering en helg! Hehe.

Luego!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli sa kul att fa hit er!!:D Jag och evelina ar grymt festsugna for ovrigt. Bara sa att ni vet ;)

Anonym sa...

Vad kul ni kommer att få i Madrid! Det är en jättefin stad med mycket shopping! Och Segovia får ni absolut inte missa. Pásalo muy bien y buen viaje. /tu profe en Suecia

Anonym sa...

Hej hej Linus..har du det bra i värmen?