Pa landet

söndag 14 september 2008

Hola!

Nu ar jag pa landet hos Sergios (vardpappans) syster med familj. Har ar det jattefint. Allt ar sa pittoreskt (stavning?). Det ar sa gammeldags har. Sma, slingriga vagar osv. Men jag tycker om det!

Har precis atit Paella. Det var jattegott. Men inte visste jag att det var kanin i Paella? Men MariaIsabel (vardmamman) sa det till mig igar och da sa jag "ATER NI KANIN!?!?! det ar ju som att ata husdjur". Sa nu tror jag att de gjorde en Paella utan kanin. Eller ja... vet inte. Haromdagen sa MariaIsabel till mig att jag skulle tacka mina foraldrar FRAN HENNE for att de skickat hit mig. Ni ser... Charmen sitter kvar. Hahaha...

Ja, nu har i alla fall lillebrorsan kommit hem. Han heter Aitor och ar 13 ar. Jag trodde det skulle bli jobbigt att dela rum, men sa ar det inte! Ni vet den dar extrasangen jag pratade om? Den sover HAN i. Han har alltid velat haft en storebror och nar han fick reda pa att de skulle ta emot mig blev han jatteglad. Han behandlar i alla fall mig skitbra. Fast att han ar 13 ar ar vi som kompisar. Han forklara ord och sa vidare. Vi spelar Playstation 2 osv. Massor av fotbollsspel, Simpsons osv.

Och har ser vi mycket pa fotboll ocksa. Eftersom pappan, jag och Aitor gillar sport blir det mycket fotboll och sant. Alskar det! Vet inte om jag sagt det men pappan och Aitor ar fans av Real Madrid. Och det ar ju jag med. Det ar tur att man inte hejar pa Barcelona. Da hade man inte varit popular. Haha.

Angaende middagen sa har jag fortfarande bara atit allt med baugette. Utom da vi ater pizza da. Jag har redan blivit van alla onyttigheter som munkar. Dock inte lika mycket som spanjorerna. De ater ju nagot hela tiden. Som igar nar vi var och handlade, da fick jag och Aitor varsin munk. Jag vet inte om de betalade for dem, men det var fler an vi som at saker fran affaren i den.

Har i alla fall kopt ett spanskt nummer nu. Mitt spanska nummer ar +34693900506. For mig ar det billigt att ringa till Sveriges hemtelefoner. Det ar som ett internationellt nummer. Sa nar ni kanner for det kan ni ringa!

Om 2 veckor far vi internet till lagenheten. Jag langtar! Och imorgon ar det upprop i skolan. Tror lektionerna borjar pa onsdag. Ska bli roligt att borja skolan sa man gor nagot pa dagarna. Men nu nar Aitor har kommit hem har jag roligt anda. Vi spelar Dados, Domini och TV-spel. Dados ar ett tarningsspel och Domini vet ni vad det ar.

Nej, nu ska jag ta mig en kaffe sahar efter maten. Och sedan ska vi bada tror jag. Om de fyllt upp poolen med vatten.

Och till den som fragade om bazz har jag inte sett nat bazz annu. Har ar det inne med magtrojor och sa... Hehe. Det ar som att ga tillbaka till forr i tiden.

Fraga om det ar nagot mer ni vill veta!

Hasta luego!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad gott med paella, din lyckost!!! kanin är inte alls ovanligt att äta i Spanien speciellt inte ute på landet. Känns konstigt att äta men det är gott, jag lovar. puss å kram

ämil sa...

Tja, det är Emil (Sjögren).
Du verkar ju ha kommit in i livet väldigt bra (precis som de andra blogtjejerna :p).
Undrar om det är någon som åker som inte bloggar :P
Jag åker på torsdag, börjar bli väldigt nervöst!
Jaja, jag följer din blogg från och med nu då!