Fest!

söndag 28 september 2008

Så... Nu vet jag lite om partylivet här i Spanien. I lördags kom Alba (en kompis) med hennes pappa, samt lite mer folk och hämtade mig vid halv tolv. Då åkte vi till Elche. Där i Elche vi var fanns det många diskotek. Det var en fotbollsarena, och runt den var alla diskotek. Först stod vi ute och pratade och jag fattade inte riktigt varför. Men vi stod tydligen och väntade på födelsedagsbarnet (21 år) och resten av gänget som skulle fira honom. Mina kompisar berättade om något de kallade för botellón och jag fattade verkligen inte vad det var. Men fick i alla fall klart för mig att det var typiskt spanskt. Det klarnade då födelsedagsbarnet med kompani kom. Det var en stooor parkering med hur mycket bilar som helst. I bagageluckan fanns det alkohol som det bjöds på. Det är det som kallas botellón. Efter att blivit bjuden på drinkar och pratat, bekantat oss med alla så gick vi in till diskoteket. Alla kom inte in på samma, så vi skildes åt där. Oj... Diskoteket. Det är inte som i Sverige. Det var så hög musik att jag skakade typ då jag stod stilla. Man dansar gärnet! Här fungerar det också så att för att komma in på diskoteket köper man minst en drinkbiljett. Den kan man sedan använda där inne. Så pappa... när du kommer hit får du veta hur det funkar! Hehe... Och pappa kommer dö då han hör det här. Jag har druckit Likör 43 med Coca Cola. Hahaha. Jag sa Lime, men fick Coca Cola. Haha... Det var i alla fall riktigt roligt! Hade hur roligt som helst. Hade också en beundrare igår på dansgolvet. En tjej som seriöst stirrade på mig hela tiden (inget fel på självförtroendet här inte). Det var ju synd att det inte var någon Shakira. Hemgången blev vid 05.00, då kom Palmiras pappa och hämtade oss. Var hemma och klar för sängen vid 06.00. Klockan 08.30 ringde väckarklockan! Då var det bara upp, käka frukost och slänga på sig kläder för att åka till El Altet för Las Paellas.

Väl framme i El Altet lämnade vi av lite grejer hos en kompis. Efter det gick vi ner till la plaza (torget) och kollade vilket bord vi fått för att börja göra iordning det. Då har de inte skrivit upp att vi ska ha ett bord. Men det löste sig till slut. Vi fixade iordning bordet, gjorde Sangría osv. Efter ett tag trillade lite mer folk in och då började allt. Det var lite segt i början. Förstår inte riktigt varför vi skulle vara där så tidigt. Hade ju varit skönt med några extra timmars sömn, hehehe. Allt som allt var det roligt. Dock lite trött så vid 17.30 ringde jag till Sergio så kom han och hämtade mig. Aitor var också med. Han var helt till sig då han träffade mig. Har ju knappt varit hemma på hela helgen. Men behövde den vilan från honom. Hehe. Han har fått en bärbar dator nu så nu slipper jag kanske att han är upp i mig hela tiden. Den som lever får se!

Har nästan laddat upp alla bilder på Facebook nu. Till höger där det står "mis amigos", "inlägg" osv. ska jag lägga upp en rubrik som heter bilder. Ni behöver inte bli medlem för att se bilderna på Facebook då ni klickar där. KOMPISAR! Om ni undrar varför jag förklarar allt som gäller internet så ingående så har jag ju en hel del äldre i släkten (BLINK, BLINK). Förklarar mer då jag fixat det. Okej?

Nu ska jag se på film med Aitor och sedan äta. Mums! Undra vad det blir i baugetten idag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hola Linus!

Oj, vad kul du verkar ha. Det är just det där jag gillar med Spanien (mitt favoritland), sena utgångar. Jag brukar säga att jag är född i fel land. Jag är kvällsmänniska och gillar mañana-mentaliteten. Men nu verkar ju du måsta gå upp tidigt på morgnarna också och det känns ju lite sådär :-) Ha det fortsatt bra!
Abrazos/
Anneli

Anonym sa...

du kommer att rata baguetter för alltid då du kommer hem igen. Typ, NÄÄÄÄÄÄ inte en till macka tack, hehe.

Vad roligt med en utekväll, det låter kanonkul ju. Men du, 43 med cola kan inte ha varit gott, men vad vet jag?! Testa med mjölk ist, det smakar som vaniljmilkshake ungefär, var tydligen poppis då jag var liten.