På Arlanda

måndag 8 september 2008

Tja!

Nu har jag äntligen kommit fram till Arlanda. På tåget hit satt jag bredvid en kvinna på 50 år som hade en andedräkt som en död katt. PLUS att hon snarkade. Det var liksom the major problem på väg hit... Annars så har det flytit på bra. Så ni kan ta det lugnt där hemma, blir det bara sådana problem är det ingenting att oroa sig för!

Kom fram precis på beräknad tid, cirka kvart över tre. Sedan gick jag direkt till Terminal 2 och härifrån går flyget. Haha! Sofie. Jag försökte mig på självincheckningen... Det resulterade i att jag checkade in två bagage. Men just nu står det inte en själ i disken så jag får vänta tills någon personal kommer så att jag kan checka in ännu ett bagage.

Just ja! Kan meddela att för att komma till Terminal 2 så får du gå 1 mil. Fattar inte hur långt det var?? Och när jag gick hit var det inte en kotte som var här och i korridorerna spelades det djungelmusik typ. Creepy.

Lite senare innan mitt flyg till Alicante går ska jag träffa Evelina och Sara. Det är två tjejer som också ska till Spanien med Internationella Programkontoret (IPK). Dock ska de bo i Madrid. Har faktiskt en del kontakt med lite folk som ska till Spanien och plugga med IPK så i oktober när vi ska träffas i Madrid allihopa "känner" jag en del!

Annars så har jag skickat SMS till familjen, så de kommer och möter upp mig på flygplatsen 06.20 då jag landar.

Jag börjar ju inte i skolan förrän den 15 september, så denna vecka får jag se vad den har att bjuda på. Ska i alla fall träffa en tjej som heter Sanna Rosell och kommer ifrån Borlänge. Hon ska bo i Alcoy. Alcoy ska tydligen ligga cirka 40 minuters bussfärd från Alicante. Egentligen skulle Sanna och jag rest ner tillsammans hit, men det krånglade sig lite för henne då flyget gick redan 06.20. Men det går nog bra ändå!

På tågstationen idag var mamma, Rickie, Amanda, Andrea, Vera och hennes mamma, Jenny, Victoria och Valle. Så jag hade en liten skara som sa hej då till mig innan jag for. Det känns jätteskönt att äntligen vara iväg. Nu är det inte några mer förberedelser osv. Självklart känns det lite tråkigt att man lämnar familjen och kompisarna. Men jag säger som Sanna sa idag: det är ju inte så att man åker till månen!

Nej, nu ska jag kolla om det har kommit någon till incheckningen. Vore ju ett plus!

Om ni vill kolla upp mig så är mitt flygnummer. DY3801.

Ska lägga upp min spanska adress här också, om det är någon som känner för att skicka ett brev...

...eller hälsa på vettja!

Familia Camos Céspedes (Linus Berg)
Avenida de Ronda Norte N 134-3 G
CP 033320 Elx-Torrellano (Alicante)
España

Efter N ska det vara ett gradertecken (ett sånt där liten rund ring) och likaså efter 3.

Sååå! Nu förväntar jag mig att postlådan är full då jag kommer ner. Eller att gården är full med kompisar och släkt. Hehehe. Det vore något det.

Ska som sagt försöka gå och checka in bagaget nu. Om vi inte hörs innan jag kliver på flyget så hörs vi när jag är i Spanien.

Hasta pronto!

0 kommentarer: