Den senaste veckan

fredag 30 januari 2009

Hello!
Här rullar det på. Kanske inte är på topp hela tiden, men allting funkar och det är ju huvudsaken. Har ändrat uppfattning om rektorn i alla fall. Jag tror att han faktiskt bryr sig om mig fast att han är lite vilsen. Hehe...
Igår firade vi min födelsedag i förväg på invandrarspanskan. Estrella (lärarn) hade köpt tårta och jag hade gjort chokladbollar. Chokladbollarna gick sedan runt bland lärarna så man blev poppis!
Lite problem för oss utbytesstudenter har det varit nu på slutet, men hoppas allt löser sig. Kanske måste tyskan åka hem, jag hoppas verkligen inte det. Vore sjukt tråkigt...

Estrella med mina chokladbollar.
Vad vore vi invandrare utan Estrella? Haha... Och ser ni julmusten? Hade sparat en jag fick på Cafe Villa Vela.
Hos Sergios syster.


När Sanna var här för någon helg sedan var vi på det svenska cafét. Det är ena ägaren som hon pratar med.

Imorgon ska jag åka in till Alicante med Juanjo, Raquel (inte min bästa kompis, den andra), Darío och får se om det blir någon mer. Vet inte riktigt vad vi ska göra, typ kolla på någonting tror jag. Sedan på kvällen blir det nog utgång med kompisarna.

Idag har jag varit på universitet i Alicante. Det är sjukt stort, som en stad typ. Haha. Det finns 4 tennisbanor, fotbollsarena, pool, stor gympahall, cafeer, affär osv. Där inne var det också mycket grönt. Kändes helt sjukt att se så mycket gräs.

Denna vecka har jag mest varit med tyskan och norsken. Från första dagen har vi tre faktiskt pratat spanska med varandra. Lite konstigt med tanke på de länderna vi är ifrån. Igår åkte jag också till Elche med Juanjo, Raquel och Irene. Vi såg en film som handlade om Marocco och de länderna där runt omkring. Den var intressant, men de pratade verkligen spanska med dialekt. Men hänga med kunde jag! :)

Nej, nu ska jag duscha... Hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS på din födelsedag önskar syster yster med familj. Vi ÄLSKAR dig!! Hoppas du får en bra dag.

KRAMAR

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! En dag för sent, men du ringde inte igår bejbi :( älskar och saknar dig bästis!