Överraskningsfesten jag fick!

måndag 2 februari 2009

Muchas gracias por la fiesta sorpresa que me hicisteis, amigos! Estoy muy contento que os tengo y nunca os voy a olvidar. Bueno, voy a pasar las fotos cuando el internet me va bien. Ya me he hecho un tuenti, ahí las pasaré. Como he escrito, os quiero mucho y tenéis gran importancia en mi vida, no sólo aquí y ahora, para siempre!
Hey!

Lika bra att börja berätta det jag ska med en gång, min födelsedag. Klev upp vid 09.30 och då var det fortfarande ingen annan vaken här hemma. Vid elva åkte jag med Juanjo och Manu till Alicante. Väl där träffade vi Darío och Raquel som bestämt! Vi gick till Zara och de köpte en present till en lärare som precis fått barn. Efter det gick vi till det svenska cafét och när vi klev in där så bjöds det upp till svensk "ja må ha leva". Där de fick smaka svenska bakelser. De var lite oroliga då de fick veta att en kaka faktiskt hette morotskaka, men när de väl provade tyckte de om de svenska bakelserna!
När vi var i Alicante undrade jag om vi skulle ut på kvällen, men jag fick inte veta så mycket, utom att de skulle hämta mig på kvällen. Jaha, tänkte jag. Som vanligt vet man inget och sen är det bara att hänka på. Sen sa Manu och Juanjo något om att ses vid en affär vid 17.00 och jag fattade ingenting. Tänkte om de skulle köpa något inför kvällen kunde jag också vara med, men de pratade bara bort det.
Klockan 18.00 ringde Raquel mig och sa att vi skulle gå och kolla på mobil till henne. "Just ja!", skulle ju och kolla på en mobil till henne, kom jag på. Var tvungen att förklara att jag skulle ut med Manu osv. men hon stod där nere och väntade. Jag ringde till Manu som sa att jag kunde åka med hon och kolla på mobiler så kunde jag komma till dem sen. Jahapp, tänkte jag och var lite orolig att jag skulle missa festen och förklarade att jag faktiskt skulle åka in till Alicante och att det tog tid, frågade honom om jag verkligen skulle åka in. Svaret blev ja. Så ner med Raquel, hon var glad och berättade att hon skulle få vilken mobil hon ville av sin mamma osv. Allt var som vanligt... Tills vi kom runt hörnet! Då hoppar kompisarna fram med skyltar där det stod "Överraskning!" "För för oss" "'är du mer än bara en svensk" "du är... galen, underhållning (håll-i-gång), förstående, en dröm" "tack för att du är som du är" "Grattis på födelsedagen!". Jag fattade ingenting, för där hoppade tjejerna fram och jag hade förstått det som om de skulle till en lägenhet denna kväll, bara dem. De sjöng och tjoade. Och hade gjort en frigolittårta där de satt fast godis! Jag var helt sjukt chockad och det första jag sa tror jag var "men jag har ju inte fixat håret"... Hahaha! Det var verkligen en händelse jag aldrig kommer glömma.

Efteråt gratulationer och fler sånger så gick vi till en bar allihopa och tog kaffe, öl osv. Efter ett tag behövde vi tydligen åka, så då åkte vi killar till Albertos hus och där grillade vi (gjorde riktig barbeque) och medans drack vi sangria och åt tilltugg. Vi gick också runt och tittade på det ofantligt stora land de hade. De odlade nästan allt tror jag. Efter maten spelade vi poker, drack kaffe och de hade köpt en tårta till mig också. Efter allt detta firande åkte vi till barerna i Elche. Det var inte så jättemycket folk ute men det var verkligen en rolig kväll!

Här var tårtan jag fick!

Det var jättegod mat. Här sitter vi och glufsar i oss!


Alberto (han vi var hos innan), jag och min bästa killkompis Manu!

Såhär såg det ut när de hoppade fram!

Och här är vi allihopa. Det tillkom några på baren också.
KLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DE STÖRRE!

Jag hade en jättebra födelsedag med mina kompisar, precis som det ska vara!
Idag på skolan fick jag tillbaka en uppgift av Estrella. På slutet hade hon skrivit att jag utvecklades jättefort och bra och att hon var stolt över mig. Tacka vet jag att vi har Estrella!


Imorgon ska jag till Elche och kolla på universitetet där. Hoppas det blir roligt! Nu är det dags att sova, höres!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej käre lillebror!!

vad kul att du hade en bra/rolig födelsedag, vad mer kan man önska sig än en härlig dag med sina vänner...... och vilka vänner du verkat fått, nice. Men du har ju alltid varit en charmör som kunnat få folk att gilla, vart du än varit ;)

Love u a lot. Kramar

Anonym sa...

Feliz cumpleaños atrasado!!! Qué buenos amigos tienes! Abrazos de Hedbergska

Anonym sa...

ohhh Linus!no estiendo nada de lo que pone pero me gustaa! jajajaj
tu tambien estaras siempre en la mente de todos nosotros, y lo sabes!
Un beso enorme! :D
ANDREA!!!