Los Carnavales!

söndag 22 februari 2009

Så… Då var Los Carnavales här i Spanien avklarade. Det var grymt roligt. Har aldrig sett så mycket utklätt folk samtidigt, och speciellt inte folk som verkligen lagt manken till att göra en riktig kostym. Det var riktigt grymt.

Vi träffades hos Manu 1.5 h innan vi skulle ta bussen in till Alicante för att måla ansikterna osv. Det gick bra. De andra målade rätt så lite så deras vitfärg var ju nästan genomskinlig, medan en annan stod som en tok framför spegeln för att få ansiktet riktigt vitt. Om jag lyckades? Ja, det tyckte jag nog när jag stod klockan 5 imorse och skulle få bort allt.

Vi åkte hem lite tidigare efter att ha tappat bort lite folk och så var vi trötta. Så på slutet var jag en ensam pajas med två Catwomen, en Superman, en präst och en trollkarl. Men det gick det också!

Idag har vi haft främmande från då jag vaknade tills nu. Jag gick ut och tog en vuelta med Tor och Christin på nån timme nyss.

Allt som allt, los carnavales var grymt och hittills den bästa fest jag varit på här.

OBS! Bilderna kommer inte i rätt ordning. Och om jag orkar någon dag ska ni få se massor av fler utklädnader! (Klicka på bilderna så blir de större).

DSCN2691 kontrast

Jag, Manu, Deniz, Juanjo och Abellan klädde alla ut oss likdant. Idéen var självklart…min!

DSCN2746 kontrast

Jag och bästa polarn, Manu!

 DSCN2632

Juanjo fixar lite i ansiktet på mig hos Manu innan vi for in till Alicante!

DSCN2633 beskärd, kontrast

Jag, Abellan, Manu, Juanjo och Deniz uppställda innan utgång till Alicante.

 DSCN2655

Tyskan och hennes vänner var utklädda till kex!

DSCN2663 kontrast, ljusstyrka

Laura var en tingeling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vad söt du var lilla gubben :D Saknar dig!Q PUSSS

Anonym sa...

campanillas :)