Tillbaka i Spanien

söndag 11 januari 2009

Hola!

Nu är jag tillbaka i ett kallt Spanien. Resan hit gick bra. Det roligaste måste ändå ha varit i Sundsvall när jag skulle ta tåget, och Victoria hjälpte mig bära upp väskorna i tåget, och dörrarna stängs! Hahaha... Det var många vänner där och sa hejdå också, roligt :) I Gävle bytte jag tåg och det gick också bra. Lite tungt att släpa på en 26 kilosväska, en 13 kilosväska, datorväska, fika/godispåse och handbagaget, men då kom spenatmusklerna till använding! I alla fall så tänkte jag självinchecka mitt bagage, så har jag tryckt in alla uppgifter och väntar på biljetterna, vad tror ni händer då? Ja, då lägger maskinen av... Så vilket fall var jag tvungen att stå i den långa kön. Och inte behövde man betala övervikt heller. Måste bero på charmen... Flyget var lite försenat, men annars gick allt bra! På flygplatsen i Alicante väntade Nerea med hennes kompisar, så tog vi en taxi hem.

Hade nog nästan glömt hur kallt det egentligen är här. Men familjen hade världens diskussion igår och de kom fram till att vi skulle köpa en gasolvärmare istället för de som går på el som vi har. Så igår köpte vi en sån. Jag hoppas den funkar bättre! Marisabel hade också köpt sängkläder i fleecematerial som hon hade hittat. Mmm... Inatt frös jag faktiskt inte, fast då hade jag ju vanliga sockar, tjocksockar, långkalsonger och fleecepyamas. Men ändå. Skönt att slippa frysa. Och pappa som tyckte det skulle vara onödigt att ta med sig långkallingar och polo. Puh! När man andas ut här genom munnen så blir det typ rök. Alltså inomhus.

Fick presenter också. Fick en parfym, deodorant, aftershavegel av något märke och en bok. Själv har jag inte kunnat gett de presenter än eftersom jag inte fått upp ena resväskan. Haha! Koden måste ha bytts under resan eller något.

Nu har tvättmaskinen tydligen gått sönder också. Så jag tror de ska köpa en sådan också. Och kanske en till gasolvärmare.

Hörs!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hola!

Tänk att det är så himla kallt när det är kallt i Spanien. Känner igen mig från min aupairtid i Murcia. Men du får tänka på att det vänder väldigt fort där och blir snart stekhett igen ;-)

Ha det riktigt bra nu resten av tiden en el país del toro.

Abrazos/
Anneli N