Ännu en update

fredag 23 januari 2009

Tja!

Imorse när jag klev upp hörde att det blåste skitmycket blev jag verkligen hur less som helst. Hade verkligen ingen lust att frysa idag. Klär på mig, fixar mig, äter frukost osv. (kliver upp 40 min innan skolan börjar och hinner med allt det där. Vet att inte min familj kommer tro mig...) och går ut. Då är det varmt ute! Helt sjukt... Det var 22 grader fast det blåste. Men vindarna var liksom inte kalla, de var varma. Snacka om temperaturen kan ändra humöret. Det kändes typ som en sommardag. När jag gick hem efter skolan hade jag bara en mjukisdress på mig och det blev varmt. Men de säger att kylan ska komma imorgon... "från de nordiska länderna".

Vi fick faktiskt sovmorgon imorse då Pilar skulle på någon utflykt. Då kommer man till skolan till andra lektionen... då kommer inte mattelärarn heller! Tänk om man vetat det. Haha!

Idag gick vi till invandrarspanskan nummer 2. Den som vi har haft Mercedes i från början. Då är det en ny lärare. Någon som vikarierar för Mercedes då hon jobbar inne i Alicante. Precis då man börjat tycka om Mercedes så börjar en ny, skitdryg lärare som inte hade många hästar hemma.

Utanför skolan så står det ju alltid två (lokal-)poliser och typ stoppar trafiken, kollar så alla eleverna går in i skolan när bussarna släpper av dem, så idag när jag gick förbi där hejade jag på han som stod där. Då svarar han "hola rubio!" (alltså hej blondin) och typ börjar sjunger. Haha, mysko polis!

Ikväll ska jag, Manu, Deniz och Raquel åka till köpcenter för att göra reklam för deras lilla organisation som ska ordna det där utbytet med något land. Tror faktiskt att norsken ska följa med också. Skoj!

Imorgon bitti tror jag att vi ska åka till någon stor marknad med familjen. Ska bli roligt! På kvällen är jag erbjuden att gå ut med tyskan och hennes kompisar (fast känner redan några av dem också). Får se vad mina kompisar ska göra.

På söndag ska jag kanske ut och cykla med kompisarna. Ska höra om jag kan låna Aitors cykel om inte han ska använda den. Och om den inte är för liten... Får väl se hur det blir!
Ha det bra!

0 kommentarer: