Sjuklingarna

onsdag 3 december 2008

Hey!

Nu sitter jag i mitt och Aitors rum med stängd dörr och elementet på högsta effekt och med fläkten på. Om ett tag kan det nog bli hyffsat varmt i alla fall...

Vi har blivit stammisar på sjukan nu! Marisabels mamma har ju varit där i mer än en månad och häromdagen åkte morfarn också in. Men nu har han fått åkt hem igen. Vet inte riktigt vad som var fel på honom, men någonting var det i alla fall. Igårkvällkväll åkte vi in till sjukhuset igen för ena min halsmandel är som en golfboll (en liten Johansson-överdrivning). Fick reda på att jag hade ett sår på halsmandeln (??) och det var ingenting att göra åt mer än att gurgla med desinfekterande munskölj.

I söndags var vi och såg snön. Det var roligt. Det var inte snö på backen men det snöade när vi var där. Det var första gången Marisabel, Aitor, Jovre och Santi såg det snöade, så de var helt till sig och tyckte det var jätteroligt när det landade snö på bilen. Efter det åkte vi till en liten by där de bara pratade valencianska och åt på en restaurang där. Det blev lite förrätter sen paella och kaffe med efterrätt. En hemmagjord flan med mandel och kaffesmak. Mmm...



Igår var jag i Valencia med klassen jag läser ekonomi med. Det var också roligt. Vi var och tog emot något pris för det företag vi startat där vinsten ska gå till barn som har det dåligt typ. Det var ju inte direkt bara vi som var där. Hur många skolor som helst, och colegios, där alla småbarn går. Jag tycker det är nog jobbigt med alla som går i ESO på min skola. ESO är som högstadiet, man börjar där vid 12 års ålder. Och spanjorerna är ju barnsliga än vi svenskar... Så tänk er. Sen är korridorerna inte gjorda för antalet elever vi är på skolan heller, kanske för hälften, max. Vilket fall, efter prismottagandet åkte vi till ett shoppingcenter och där fick vi ynka 30 minuter innan det var dags för hemfärd. På hemfärden såg vi på den siste samuraien. Jag lyssnade på musik och somnade istället. Likaså på vägen dit, då visades Love Actually. Faktiskt med norsk text eftersom norsken var med.
Glömde att säga att vi inte betalade någonting för resan. Så alla var värsta glada, haha. Här betalar man ju för alla "utflykter" man gör från skolan. T.ex. ska de se en teater betalar eleverna. I februari (haha, vet att det är långt i förväg) ska vi på en teater, och den kostade 12 euro. Haha. Plus att i Valencia (på prismottagningen) var Marcos Senna , en spansk fotbollsspelare så alla var helt galna.


Till helgen kanske jag ska till Alcoy och julbaka eller så ska jag vara med familjen. Tror vi kanske ska till någon marknad och julpynta isåfall. Men känner för att baka. Tänk pepparkakor och lussebullar. Vore fint det!

Imorgon tror jag att jag ska ut på en vuelta med kompisarna här i Torrellano bara. En sak är säker... jag ska inte äta nån bocadillo på någon restaurang i alla fall. Det äter jag så bra hemma så.

Just det! Igår köpte vi ett nytt "element", typ med infravärme. Det är jättelitet och värmer mycket. Hoppas vi köper ett sånt till varje rum...

En sista sak... Idag på skolan när jag skulle gå hem såg jag att det stod God Jul på ena väggen. Haha! Grundade det inte så noga för det var massor utav ungar där, men de har börjat julpyntat skolan lite och då skrev de tydligen God Jul också. Den där svensken måste ha charm alltså...

Vi hörs ihelgen, nu ska jag se på lite svensk hockey!

0 kommentarer: