Jullov!

lördag 20 december 2008

Tja!

Igår var man en lycklig kille när man gick in på Consum (i Torrellano!!) och såg att det fanns grejer för att göra taccos. Shit pommes... Har sett det en gång annars och det var i Alcoy på El Corte Inglés mercado. Det fanns till och med Guaccamole. Allt var ju mycket dyrare än hemma, men ändå... Det betyder att jag ska äta taccos någon gång rätt så snart. Mmm...

Igår var det avslutning på skolan. Vi skulle bara få betyg och "byta" julklappar med varandra. Vi gjorde Amigo Invisible så häromveckan drog vi små lappar med varandras namn, så skulle man köpa en present för 6-8 euro och slå in i tidningspapper, så ingen såg vad som var från vem, och sedan fick man sin present. Jag fick en skitsnygg tröja från Bershka och jag lovar att den måste kostat mer.

När jag surrar om betyg... Haha. Jag fick betyg jag också? Haha. Fick en 10 i matte, fast att jag gör den svenska matten. Och den är bra mycket enklare än den spanska. Men vilket fall, lärarn kollar vad jag gör och han tycker jag jobbar bra, så därför fick jag det. Haha. Fick godkänt i något som liknar naturkunskap, kemi, castellanska. Sedan så satt min "mentor" och engelskalärare en 1 på mig i engelska!? Haha, vaaaaaa?! Jag har till och med gjort prov och läxor där. Får ju inte ens var med när vi leker meningslekar för då vinner det laget? Men det var några till som satt ettor, så jag tror de gjorde det för rektorn sagt att mina betyg inte räknas.

...hoppas att det är av den anledning i alla fall. Hahahaha. Annars måste jag börja tänka över min engelska.

Har också fått en bok och en historiabok att läsa under ledigheten. Boken ska i alla fall bli kul att läsa.

Just ja! På väg hem från Alicante igår köpte jag taccoschips och guaccamole. Hur tror ni jag mådde när jag satt mig och läste svensk tidning på internet och åt taccoschips, guaccamole och drack Coca Cola?

Nix, nu ska jag ta och städa rummet lite. See ya!

0 kommentarer: