Lite varmare...

fredag 5 december 2008

Hola!

Jag glömde säga en sak om sjukhuset. Marisabels mamma låg och sov en natt, då kom det in en kille och tog hennes mobil, som hon hade på bordet brevid sängen. Hon hade vaknat då han gick ut från rummet. Det är tydligen jättevanligt här, men det är det väl inte i Sverige?

Idag körde någon på Sergios (värdpappans) bil så nu är vi ännu en gång utan bil. Eller ja, vi ska väl låna den vi lånade förut, men ändå, bättre med vår riktiga bil. Fattar inte när spanjorerna ska lära sig köra bil. Jaja, det var ju tur att Sergio inte var i bilen i alla fall :)

Haha, idag på skolan var vi och kollade på en Anne Frank-utställning vi har i biblioteket. Och där var franskalärarn. Alltså jag fattar inte... alla som är lärare här är inte riktigt riktiga. Inte ens de få bra lärarna är riktigt friska. Haha.

Imorse när jag klev upp tog jag inte på mig speciellt varma kläder och tänkte att jag skulle frysa ihjäl, men så kom jag ut, så var det varmt! Så otroligt längesen, så det var skönt. Ändå så pratade jag med Marisabel och hon sa att det var fortfarande kallare idag än vad det brukar vara. Vi har liksom prickat in det kallaste året under de senaste 40 åren enligt familjen. Toppen!

Imorgon åker jag till Alcoy och går på stan där och bakar lussebullar. Manligt. Tror vi ska käka pannkakor också, ännu manligare... Mmm.

En kort siesta blir det nu, hörs!

0 kommentarer: