Ett inlägg om ingenting

torsdag 18 december 2008

Hey!

Ett tag sedan jag skrev, men lever gör jag.

I fredags åkte jag, Manu, Deniz och Christian in till Elche. Där gick vi till någon kompis till Manu och sedan till ett köpcenter. Sedan var det bara hem och fixa sig för klassmiddag och utgång. Medans alla andra beställde in fetaste pizzorna så tänkte jag på hur jag såg ut när jag kom och nu, och beställde in en sallad! Vet inte om kroppen reagerade på att jag för första gången på en lååång tid åt något nyttig, men sedan mådde jag bara illa resten av kvällen. Och nej, hade inte druckit något så det var det inte! I alla fall, efter middagen gick vi till en botellon (ställe med massor av bilar där man förfestar, UTOMHUS), och det var ISKALLT. Det positiva med att jag mådde dåligt var väl att jag tangerade min tidigaste hemgång, 02.45.

Känner mig mer hemma här än någonsin nu. Det känns skönt. Manu har gjort en video med alla oss kompisar. Ska be han om den. Den är king! :)

Har också sett på TV:n att de ska börja visa Prison Break här också! Dock blir det ju på spanska, men ändå, Prison Break liksom!

Igår var det strejk här igen. Eller ja... Det började med att det skulle vara strejk, sedan drogs den tillbaka och de ropade ut i högtalarna: "Imorgon, onsdag, är det ingen strejk. Skolgången är obligatorisk och skolan kommer ge lektioner som vanligt". Skickade hem papper gjorde de också. Men sen var det strejk ändå?? Mhm... Jag åkte in till Alicante i alla fall och letade julklappar. Det slutade med att jag satt på det svenska cafét i 3 timmar...

Imorgon ska vi hämta ut betygen och sedan är det jullov. Ska bli skönt!

Vi hörs!

0 kommentarer: