torsdag 11 december 2008

Tjabba!

Här flyter allt på som vanligt. Gör grammatik på alla lektioner nu förutom matten, engelskan och castellanskan. Går bra och är skönt.

I måndags var vi ju lediga. Då åkte familjen till en feria. Typ ett nöjesfält. Dock var det litet... Och karusellerna som fanns var liksom barnkaruseller. Åkte i alla fall en plus spöktåget. Haha. Aitor var så nöjd då han åkte typ lilla musen. Han är alltså åkrädd men vägrar erkänna det. Den enda karusell som jag ville åka var stängd...

Annars så har skolan flytit på bra. Dock kliver man ju fortfarande upp på morgonen och önskar man slapp vara instängd bara för just den dagen. Idag fick vi i alla fall en förklaring till varför det finns en port till skolan som stängs då man börjat och öppnas då man slutar för "det finns ju de på ESO och en lag säger att man måste ha en grind då". Puh. De där småkluttarna ställer bara till besvär.

Häromdagen satte vi upp julgranen som vi köpte för någon vecka sedan! Det är JÄTTEmycket krimskrams på den, men ju mer desto bättre verkar det som.

Annars är det samma gamla visa här. Mormorn är på sjukhuset. Nu har de flyttat henne till ett annat rum. Varför vet jag inte. Med lite tur så får hon komma hem till jul, men det är med tur det.

Igår var jag och Raquel in till Alicante. Eftersom det finns 1000 affärer hittar man ju mycket man vill ha. Det är synd att man inte sitter på karmakontot. Haha.

Ikväll ska jag till Raquel för vi ska ha möte om utbytet de ska ha i sommar och nästa sommar. Får se hur mycket vi kommer fram till idag!

På onsdag är det ännu en strejk. Vet inte om mina kompisar ska strejka, tror däremot jag bestämt ska strejka. Åka in till Alicante och hitta på något!

Imorgon är det klassmiddag! Tror vi ska ha klassmiddagen med den andra klassen i 2 Bachillerato.

Hasta luego!

0 kommentarer: