Tråkig nyhet, irländsk pub, diskotek

måndag 30 mars 2009

Hej friends!

Från och med nu vet jag inte hur mycket uppdateringar det kommer blir från min sida. Tyvärr har vi inget Internet hemma nu. Men vad gör man då pengarna tryter? Men men, ingenting ont som inte för något gott med sig ;-)

I fredags var jag här i Torrellano med kompisar. Först plingade norsken på så då gick jag ut med han och två av hans kompisar. Tyskan kom också! Senare var jag med mina kompisar. Vi var i ”lokalen” som några kompisar har. Senare på kvällen gick vi till den irländska puben som finns här Torrellano. Det är typ mer regel än undantag att vi går dit på fredagarna. Haha. Spanjorer är typ kära i irländska pubar.

Dagen efter gick jag och kollade på en handbollsmatch. Åkte till Elche och kollade på en annan senare på kvällen också. Shit, så jag saknar att spela fotboll alltså… Allt. Lagkänslan, känslan efter vinst och till och med förlust.

På lördagskvällen firade vi Manu som fyllde 18 på söndagen. Det var skitroligt. Första gången jag haft så roligt på ett diskotek här i Spanien. Man har fortfarande saker att lära alltså. Vi började på en restaurang där vi käkade. Efter det gick vi till en bar som är ”jättebillig”. Alltså drinkarna här i Spanien är ju typ endast isbitar och lite dricka. Haha… Men så länge spanjorerna tror på det så! Efter det gick vi till diskoteket. Som vanligt fick jag visa vart mitt födelsedatum stod på körkortet. Haha, dörrvakterna kan stå och glo på kortet i 10 min och man inte säger till vart datumet står.

Vilket fall, kvällen var hur rolig som helst. Det enda är ju att det är sjukt varmt inne i diskoteket plus att man dansar, sedan går man ut, och det är lika varmt. Enda skillnaden är väl att utanför känns det inte som att man står i en skorsten. Det är kung med rökförbud inne på restaurangerna hemma. Runt 06 kom Manus pappa och hämtade oss. Manu hade en fotbollsmatch klockan 11 i El Altet dagen efter och jag ville gå på den. Deniz och Cristian gick med på det ”om vi inte sov något” (?), hahaha. Så när vi kom hem så gick vi till Deniz och vattenpipa, fiol (vem plockar fram en fiol på en efterfest?), gitarr var framme. Gissa hur det slutade? Ingen ville gå på matchen och strax efter 08.00 gick alla hem.

Igår gjorde jag inget speciellt, gick bara till ett cafe med några kompisar.

Och idag har både jag och Aitor varit sjuka. Så inatt hostade ikapp så att Marisabel inte kunde sova. Haha. Och det har regnat hela dagen också! Usch…

Hörs!

2 kommentarer:

elin sa...

va tusan! har i barca bestar alla drinkar av sprit och lite drickA! nar hade du planerat att aka hem? puss pa din fina kusin!

Johanna H sa...

Tråkigt att du inte har internet nu, saknar dig på msn :)