Playan

lördag 21 mars 2009

Hej!

Idag åkte jag och Sanna Rosell till playan i Alicante. Från början kändes det lite kallt, och vi var nästan ensam på stranden. Men vid klockan 11-12 tiden vaknade spanjorerna till liv och playan var smockfull! Och varmt blev det också, så pass varmt att jag och Sanna är kräftor nu. Haha. Vi diskuterade det där, att spanjorerna alltid säger att man är “rojito” när man har blivit lite brun. Alltid… Jag som tycker jag blir brun, så får man höra att man är röd. Man skulle minsann fått pappas gener gällande hudpigmentet.

Man märker verkligen hur spanjorerna tinar fram på våren… Helt plötsligt är det massa folk på gatorna och livliga diskussioner. Så härligt att vintern är över. Det har varit en kall och lång vinter.

Imorgon ska jag till playan igen, fast då med några spanska kompisar. Vi ska inte till playan i Alicante, utan till en i Los Arranales. De undrar hur jag verkligen kan vilja åka till stranden när jag är så röd som jag är…

Ha det!

0 kommentarer: