Helgen som varit och en massa bilder

måndag 18 maj 2009

Hej!

Ett tag sedan jag uppdaterade nu.

Har haft en asbra helg med familjen! I fredags följde jag med Manu och Palmira för att hämtade tälten som det fortfarande hade kvar hos Silvia (behöver jag säga att “mañana”-tänket som vi så ofta pratar om faktiskt gäller här på riktigt?). Där hade vi rätt så roligt åt Silvias hundar, som var lite pilska av sig… Hahaha.

Efter det så var det bara hem och duscha, sen gick vi och kollade på Manu som spelade fotboll med några andra. Efter det gick vi och satt oss på ett café. Senare drog vi väg till lokalen och var inte hemma förrän mitt i natta!

I lördagskväll åkte jag med Sergio, Marisabel och mormorn till en marknad. Ville köpa mig någon Real Madrid-tröja, men hittade ingen. Efter det åkte vi hem och hämtade Aitor och for till “Puerta de Alicante” och käkade på donken! På kvällen skulle jag till Benidorm med Carpi, Manu, Paco och El Crema. Men till slut kunde vi inte då Cremas föräldrar inte lät han… Fattar inte, men men.

Så i lördags stannade jag hemma. Kom ändå hem klockan 23 med familjen, och hade inte sån stor lust att gå ut. Kompisarna kollade på Eurovision hemma hos Andrew.

I söndags for jag med familjen till “el campo”. Vi var där hela faderullan, förutom morfarn. Var skoj! Bara det att när vi skulle laga paellan märkte vi att vi hade glömt riset… Hahaha. Men det löste sig till slut ändå.

Har tänkt på det där om att jag ska hem snart lite. Shit alltså… Jag lämnar Spanien när det är som bäst. För om jag trivdes bra här i Spanien förut, trivs jag som fisken i vattnet nu! Men men, man ska ju lämna allt då det är på topp. Och alla mina kompisar kommer jag ju ha kvar, även fastän det blir på distans. Haha, nu låter det som om jag har något distansförhållande med de allihopa.

Och en sak till! Kommer ni ihåg de där programmet cykelpoliserna som var asbra? Det visas på TV:n här nu :-D

BILDER FRÅN EL CAMPO

DSCN4402

Nerea och Marisabel poserar.

 DSCN4356

La yaya i väntan på lunch…

DSCN4364 

Sergio var, hör och häpna, för första gången under tiden jag varit här, lite nere ett tag.

DSCN4366

Nerea stod ut livet på landet tack vare sin musik.

DSCN4384 

Llovre med paellan!

DSCN4387 

Mmm…

DSCN4395

Matdags!

DSCN4390

Förberedelser…

BILDER FRÅN LOKALEN OCH GRAN ALACANT!

DSCN4121 

Jag och Alba i ett försök att dansa flamenco. Jag vet inte om jag lyckades riktigt…

DSCN4125 

Ett litet gäng var vi på förfesten!

DSCN4129 

Jag och min bästa vän Raquel på Yellow Submarine.

DSCN4134

Vi blev i alla fall några fler under kvällen!

DSCN4154 

Se upp, här kommer körkortsgänget. Hahahahahahaha…

DSCN4155 

…och de utan körkort.

DSCN4263 

Manu och jag! Jag ville visa tröjan som jag fick också, men han inte riktigt.

DSCN4286 

Väntan på hemgång…

DSCN4287 

Ännu mer väntan.

DSCN4115

Och en sista bild! Ops, alla kom tydligen inte i ordning…

Hörs snart!

0 kommentarer: