Tur…

onsdag 29 april 2009

Bönder har tur, och på landet ska de vara! Precis som mormor brukar säga. Haha, i måndags när jag gick hem från skolan med Deniz, frågade jag hur hans dag i skolan hade varit. Han berättade att han inte gjort så mycket, två lärare hade inte kommit, också hade han haft en 2 timmars lång “charla”, det är typ… en föreläsning. Det är alltid någon sån som kommer lite då och då till skolan, och har man tur får man gå. Beror ofta på läraren man har lektion med. En annan har ju tur och är med bägge “sista års-klasserna” (Karla, hur skriver man ett sånt ord?), så jag brukar passa på då ena klassen får gå och inte den andra. Man måste ju vara smart… Haha. I alla fall, det jag skulle komma fram till var att det idag har varit “huelga”, alltså strejk. Haha, spanjorerna strejkar jämt! Det är den där “plan Bolonia” de surrar om oftast. Ingen vet riktigt vad den innebär, men strejkar gör man! Men inte hänger jag läpp för det inte, det fick ju bli playan istället.

Så idag har man varit på stranden. Skönt enda till molnen kom, då stack vi hem.

Men jag har inte bara haft tur idag, utan på fredag är vi också lediga. Men då är det inte för att spanjorerna är lata, utan då är det faktiskt röd dag. Det kanske det är i Sverige också?

Hittade lite bilder från Madrid i höstas också!

sannas 098 

Jag och Linn har roligt åt något.

sannas 100

Linn och jag har ännu roligare under rundturen i Madrid!

sannas 053

Sanna och jag i Retiroparken.

074

Haha, hittade en bild på mig på skolgården också (känns som man är på förskolan igen när man säger skolgården). Haha…

0 kommentarer: