Svar på frågor

onsdag 29 april 2009

Hej granne!

Det är roligt att se hur en Sundsvallsbo klarar sig i mitt land, sâ nära min hemstad (Elche/Elx), medan jag försöker göra samma sak i Sundsvall, haha.

Jag hade undrat om det fanns nâgra svenskar i Alicante (jag antar att det inte finns nâgon i Elche). Kul att se att det finns en i alla fall, och frân Sundsvall!

Hur länge ska du bo i Spanien? Vad gör du där?

Un saludo!
Efraím

Hey Efraím!

Åh! Så du vet vad Torrellano är för by?

Ja, haha. Torrellano tillhör ju, i alla fall på pappret, Elche.

Jag pluggar ett år på gymnasiet här. Så jag har varit här i sedan september, och kommer vara kvar till början av juni!

Så du är alltså från Elche. Hur kommer det sig att du är i Sundsvall?

Cuídate!
Linus

Linus saknar dig här hemma! När kommer du hem? :)

Frida!

Saknar dig också! I början av juni kommer jag hem. Då syns vi! Din blogg är ju lösenordsskyddad, så det är lite svårt att följa den?

Vad kul att se alla bilder Linus, shit vad brun och fin du är! Måste ha varit underbart med en ledig vecka med mamma och mormor. Hur var det att börja skolan nu igen då? ang lov, mycket vill alltid ha mer :P). Förresten, när åker du hem? Kanske inte så kul fråga, förmodar att du inte vill att allt ska ta slut! Kram!

Det var det verkligen! Har inte varit så jättemycket skola om jag ska vara ärlig. Som du såg åkte jag till Alcoy, sen har det varit huelga osv. Men det är ändå helt okej med skolan! Nu är det ju inte långt kvar. Jag kommer i början av maj, så jag hinner se studenten! Hur var resan med spanska steg 5 till Spanien? Kram

2 kommentarer:

Efraím sa...

Hej igen!

Jag kom till Sundsvall September 2006 för att jobba som volontär för ett âr genom EVS-programmet, men det var sâ mycket som hände under det âret att jag bestämde mig att stanna här lite längre. Just nu jobbar jag som fritidsledare och pluggar vid folkhögskolan, eftersom jag inte blev klar med gymnasieutbildningen.

I September/Oktober âker jag tillbaka till Spanien. Jag har bestämt mig att börja universitet i Alicant, sâ nu är det bara att hâlla tummarna och hoppas att jag kommer in i universitet.

Hoppas att din tid i Spanien är lika spännande som min tid i Sundsvall!

Efraím

Mandy sa...

hej min favorit! Jag har skickat ett mail till dig, hoppas du fått det och att det var rätt hotmail adress jag använde. Svara på det för jag har mer att skriva och tynga ditt hjärta med ;) Tur att du inte är hemma för då hade det varit du som måstat umgåtts med mig hela tiden så jag få snacka problem, nu är det stackars carro ;) Hoppas du svarar snart, mycket kärlek!